Vraag

vrienden maken

  • 19 October 2023
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hallo allemaal, 

Ik zit sinds deze zomervakantie op een nieuwe school in de 2e en het is heel leuk hoor! Aan het begin had ik helemaal geen vriendinnen, toen had ik er 1 gemaakt maar ik heb haar gedumpt omdat ze echt toxic en irritant was. Inmiddels kan ik goed overweg met een paar kinderen uit mijn klas. Maar ik zou graag vriendinnen uit andere klassen willen maken! In de 3e kan je bij ze in de klas komen en dan is het handig als je al met een paar bevriend bent. Ik heb vanaf jongs af aan moeite met aansluiting vinden en contact zoeken bij andere kinderen dus dit vind ik erg moeilijk. Ik wil namelijk niet dat ze me raar gaan vinden ofzoiets dus ik durf niet als eerst met ze te gaan praten. Dus wat kan ik doen zodat ze met mij gaan praten??


1 reactie

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb zelf het eerste halfjaar moeite gehad met vrienden maken, dus ik snap een beetje wat je bedoelt. Maar ik ben meer extravert, dus het gaat wel makelijker bij mij.

Ik heb ma de kerstvakantie iemand aangesproken toen ze de deur voor mij open hield 😅 nu ik eraan terugdenk was het een beetje raar, en dat vond zij ook, maar door zo te doen, heb ik wel een vaste vriendengroep van ongeveer 10 kinderen gecreëerd. Daarbuiten heb ik ook nog vrienden.

Ik heb ook ooit een documentaire erover gekeken, ik weet er niet veel meer van, maar wel dat veel mensen vaak het gevoel hebben van: 'Hé, laat ik die eens aanspreken' maar velen doen het niet, omdat ze bang zijn om afgewezen te worden. Maar je moet het gewoon doen, want het is de beste manier, tenminste voor mij.

Ik weet niet of het helpt, maar misschien kan je hier eens op kijken:

Vrienden maken op de middelbare

Veel succes!

 

Liefs,

          M.

Reageer