Vraag

Vrienden in klas

  • 27 November 2019
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, Ik ben 13 jaar en zit in de 2e klas. Ik probeer al vanaf het begin van de 1e vrienden te maken, maar niemand mag me. Ik ben altijd alleen in de pauzes en zit ook altijd in de lessen alleen. Ik heb al heel vaak geprobeerd vrienden te maken (door bij anderen te gaan zitten in de pauzes, mee te gaan als ze met een groep naar de mac gingen enz...) en dan had ik het gevoel alsof ik erbij hoorde en ze me mochten. Maar dan de dag erna was het weer hetzelfde als anders en voelde ik me even loner als andere dagen. Ik probeer nu nog steeds vrienden te maken, ook in andere klassen, maar het lukt nog steeds niet. Hebben jullie nog tips of iets was ik zou kunnen doen zodat ik me niet meer zo alleen voel want ik ben het nu echt best wel zat. 

 

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.


2 reacties

Beste Honeyloopz,

ik vind het erg sneu dat je nog niet zo veel vrienden hebt, maar ik hoop dat je met deze tips iets verder komt.

  • ga eens met een meisje alleen een gesprek aan (en dus niet in een groep) gewoon als je naast die gene zit een keer in de klas of tijdens een tussenuur. Kies een onderwerp waar jullie beide veel interesse in hebben en probeer het gewoon.
  • stel je open op naar de mensen, dit helpt altijd. Denk dan aan vaker gewoon in een gesprek mee doen(in reallife en ook op app bv) en vertel ook veel over jezelf, het zou denk ik eerst raar voelen maar dat went wel.
  • probeer niet altijd bij zelfde “groep” het te proberen, probeer het ook eens bij andere mensen: groepjes die je eerst wat raar lijkt of met jongens. Met jongens praten vinden veel meisjes ook vaak wel leuk omdat jongens vaak wat makkelijker daar in zijn.
  • ik weet niet als je het al doet, maar bv met mensen opgaan fietsen en/of af gaan spreken, ook al is het voor een project van school. 
     

groetjes 

Hallo Honeyloopz :)

Jammer dat je geen vrienden hebt. Je doet wel in iedergeval mee aan sociale activiteiten. Je kan bijvoorbeeld ook gesprekken voeren met mensen over allerlei zaken, ook al is het iets banaals zoals dat de zon schijnt als je in iedergeval maar gesprekken hebt met mensen die jou wel redelijk aardig vinden en waarmee je wel vrienden wilt zijn,

-Dr8gon99

Reageer