Skip to main content

hey hey

ik weet niet wat ik moet doen 

dus  vorig schooljaar ( 1ste middelbaar)  was ik bevriend met een meisje laten we haar ff Lisi noemen maar een ander meisje een vriedin van de basis school haar was echt jaloers laten we haar ff elena noemen. Maar Elena is dus jaloers omdat ik zo close was geworden met Lisi.  Elena werd dus bevriend met een ander meisje Lana, ik ben vrij zeker dat da was om mij ook jaloers te maken maar ja. Lisi mocht elena niet maar dus paar weken voor het volgende schooljaar begon zei lisi nog telkens dat ze hoopte niet bij Elena in de klas te zitten. 1 septeber blijkt dat we alle vier in de zelfde klas zitten ja de eerste weken ging dt niet zo goed snap je maar toen opeens waren elena en lisi van elkaar te weten gekomen dat ze bijde sh deden en toen opeens konden ze het wel met elkaar vinden en zo kwamen ik lisi en lana in een vrienden groep. Dit ging in het begin best goed maar stil aan liet elena Lana beetje bij beetje vallen en lisi mij . ze gingen telkens met hun twee weg op de speelplaats zonder iets te zeggen en ik stond daar dan met Lana en ze is echt super lief he maar zo  rustig en zo stil en zal nooit zelf een gesprek starten maar ja ook in de klas moest ik telkens met Lana samen werken en zei twee samen ik voelde me echt heel overbodig.  ( heb hun nooit gezegd dat ik zo dacht en gwn gedaan alsof ik van onze groep hield)

Maar nu 3 weken geleden wou lisi opeens naast mij zitten in de bus tijdens de studie reis zitten ik vond a nie erg maar ook hoe elena met der ogen daairde toen lisi dat zei en lisi kwam sinds toen meer en meer naar mij. ik vond raar en verwarend maar voor het laatst zei lisi tegen mij dat ze elena echt nie  meer mag en het niet oke is hoe ze tegen ons doet maar da is ik al maar ja en nu doet lisi heel anderes en fake tegen elena en ik vind dat lisi het gwn moet zeggen tegen elena want elena zit nu aan mij te vragen wat er is met lisi en dan moet ik liegen want tis nie mijn taak om dat tegen der te zegge wel aar ik vind oo zo ut om te blijven liegen

Ik haat deze groep ben vrij zeker dat Lana ook zo denkt en ik wil er uit want ik kan dit niet meer 

ook gwn eerst doet lisi zo lief tegen mij dan vervangt ze me half en nu koomt ze weer naar mij wat als da volgend jaar weer zo is 

heeft iemand tips wat ik moet doen en/of tegen lisi te zeggen dat ik nie weet wat ze nu van me verwacht en dat ik der nie meer 100 procent vertrouw 

danku xx

( sorry als het verhaal nie duidelijk is)

Hoi Klavertje, het lijkt mij het handigst dat je Lisi vertelt hoe jij je voelt. Als ze echt een goede vriendin is zal ze het vast begrijpen en kunnen jullie er samen iets op bedenken. En ik denk dat je je vertrouwen in haar wel weer terugkrijgt als ze weer een tijdje normaal doet. En als het niet lukt, jij doet niks fout, het is gewoon pech. Het is niet jouw schuld en je bent een topper!

Reageer