Skip to main content
Vraag

vreemde school met zijn thema's

• July 22, 2025
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal ik heb jullie hulp nodig met iets ik zal het uitleggen…

Ik ga naar een andere school, een speciaal onderwijs school ofzo iets en daar hebben ze een rad met Thema's voor elke klas, dus bijvoorbeeld een klas draait film dan kijken ze elke dag een film, maar er staan ook andere dingen op zoals je mag niet maar het toilet op school het hele jaar (wel thuis), je moet het hele jaar luiers dragen en het licht is altijd uit!

Deze actie doen ze maar 1 jaar in de 10 jaar en ik zit er nu met bij🫠…

De klas waar ik in zit draaide ook en nu moeten we voor het hele jaar luiers dragen op school en ze gebruiken (dus plassen en poepen)😐😵…

En ik heb een vreemd idee maar ik wil dus dan oefenen met luiers gebruiken (plas en vooral poepen) heeft iemand nog tips voor mij om dat te doen en heeft iemand nog tips voor mij hoe ik het jaar kan door komen met een luier aan!!!

Ps: de docent verschoont ons😐😶🤐😞

Met zoekende groet..

Anonieme duck

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Hoi ​@Anoniemeduck123, wat je beschrijft over je nieuwe school klinkt erg zorgwekkend en absoluut niet normaal. Een klas die verplicht wordt om het hele jaar luiers te dragen en die ook echt te gebruiken (plassen en poepen), met een docent die jullie verschoont, overschrijdt serieuze grenzen. Dit is niet iets dat zomaar bij een "thema-activiteit" hoort en het lijkt zelfs in strijd met de rechten die jij hebt als leerling en als mens. Dit soort dingen zijn niet hygiënisch, niet veilig en kunnen schadelijk zijn voor je lichaam en je gevoel van eigenwaarde.

Daarom wil ik je met klem adviseren om hierover te praten met iemand die je vertrouwt: je ouders, een verzorger, een vertrouwenspersoon op school of zelfs de Kindertelefoon (0800-0432). Wat hier gebeurt klinkt alsof het gemeld moet worden bij een instantie zoals de schoolinspectie of jeugdzorg.

Als je thuis uit nieuwsgierigheid met luiers wilt experimenteren (vrijwillig en privé), zorg dan dat je dat veilig en hygiënisch doet. Maar laat je nooit dwingen tot iets waar je je niet goed bij voelt. Je lichaam is van jou en daar hoort respect bij.

xx liefs Wolf 🐺