Vraag

Verhaal kwijt: vriendschap

  • 20 October 2023
  • 2 reacties
  • 23 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal,

Ik moet even mijn verhaal kwijt. Als je tips of kritiek hebt, mag je ze altijd geven. Het gaat nu even over een vriendin van mij. Ze maakt soms opmerkingen en dan weet ik niet zo goed hoe ik moet reageren. Ze zegt bijv. ‘Ik ga naar Griekenland, en jij niet’. Dat soort dingen. Ik weet niet wat ze daarmee bedoelt en of het een grap is of niet. Ook vraag ik me steeds meer af of mijn vriendinnen mij wel echt leuk vinden of dat ze gewoon doen alsof. Ik voel me steeds ‘minder waard’. Wat kan ik doen??


2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Dit klinkt voor mij als een neppe vriendin. Probeer haar misschien te ontwijken, desnoods ze allemaal. Zo horen vriendinnen niet te doen.

Meer heb ik niet te zeggen, ik zal reageren zodra ik meer heb!

Succes!

Liefs,

           M.

Reputatie 7
Badge +6

Hey @musicisthebest 

Wat naar voor je! Ik begrijp hoe je je voelt, zoiets had ik zelf ook met een vriend een jaar geleden. 

Misschien kun je een keer als ze weer zo'n opmerking maakt vragen: waarom maak je toch altijd zulke opmerkingen? Dan weet ze dat het je opvalt en misschien krijg je zelfs wel een verklaring. 

Ahhh dit is zo'n lastige situatie, toen ik het had, I just dealed with it. En toen ging het vanzelf over, maar dat is natuurlijk niet de goede manier.

Zit ze bij je in de klas? Of op sport/hobby? Zijn daar nog andere mensen die je aardig vind? Misschien kun je wat meer contact met hen maken. Maar niet je vriendin opeens laten vallen, dat maakt het alleen maar erger. 

En je bent sowieso heel veel waard. Dat weet ik omdat iedereen heel veel waard is, en dat je deze topic aanmaakt betekent dat je om je vrienden geeft❤️. JIJ bent geweldig en als je vrienden je zo'n gevoel geven dan hebben ze heel veel pech dat ze zo'n leuk iemand als jij mislopen.

Reageer