Verbod op mobieltjes op school

• 3 February 2023
  • 7 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 6
Badge +6

Hoi! Er is discussie in ons land over een verbod op mobieltjes op school. Dus bij binnenkomst mobiel in je kluisje en pas als je  naar huis gaat mag je ‘m weer aan doen en bij je hebben. Ben je daar vóór of tegen en waarom? Probeer ook een argument te bedenken tegen je eigen mening.

Sjammetje xxxx

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ergens begrijpelijk maar het lijstje “verboden” wordt als maar langer : geen uitdagende kledij , geen messen of andere wapens , geen sigaretten , geen drugs , geen drank ,  en nu dus je telefoon ….. Binnenkort worden we naakt gefouilleerd aan de ingang  :( 

Reputatie 7
Badge +9

hoi @Sjammetje,

bij ons in de klas worden mobieltjes tijdens de les sws niet echt veel gebruikt, dus of je in moet leveren maakt dan niet zoveel uit, denk ik. Ik kijk alleen soms erop omdat ik me zorgen om iemand maak en ik wil weten of die al online is geweest en zonder telefoon kan ik dat niet checken en als ik moet w88 tot na school word ik 'gek’ denk ik.

Daarom zou ik er tegen zijn dat je een hele dag niet bij je telefoon kunt, ook al heb ik 'm niet echt nodig….

Ik denk dat er wel meer met elkaar irl gepraat wordt in de pauzes, want bijna iedereen zit dan op zijn telefoon te kijken. Niet constant, maar toch.

Dus, ik zou wel zonder kunnen, zolang ik toch af en toe (al was het alleen tijdens de pauzes) ff mijn telefoon kan checken….

In Frankrijk mag je op sommige scholen al geen telefoon meer en op Dreamschool (op NPO tv) ook niet en die kunnen niet zonder, dus daar maken ze best gedoe over.

Gr. MickeyMouse

Reputatie 7
Badge +14

Een landelijk verbod ben ik tegen. Ik vind dat scholen daar heel goed zelf regels voor kunnen maken. Daar hoeft de regering zich niet mee te bemoeien.

Mobieltjes horen idd niet in de klas thuis en een verbod geeft op zich wel duidelijkheid. Maar zoals ik al zei, dat moeten de scholen zelf regelen.

Reputatie 7
Badge +14

Haha @Ianka op de kledij na vind ik dat allemaal dingen die ook best verboden mogen zijn hoor 😉 maar ik snap wat je bedoeld. Toch ben ik wel voor.  Het maakt dat je meer contact zoekt met anderen, er komen gesprekken,  meer inhoud  van de pauzes samen, en laten we eerlijk zijn, er hangt niets van af en gaat niets stuk als we ze niet mogen hebben tijdens school. Ouders die zeggen dat ze hun kind dan niet kunnen bereiken gebruiken natuurlijk een onzin-argument. Is het dringend, bel gewoon de school.  Ik respecteer natuurlijk elke mening maar dit is de mijne. Ik vind het te gek dat we als levende wezens zulke slaven zijn van apparaten. De mooiste dagen die ik heb gehad waren survivals en vakantiedagen zonder moob of tablet of wat dan ook. Geweldig om je gewoon  mens te voelen zonder die pingeltjes en piepjes. Van mij mag het verbod :)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +8

ik ben er tegen want stel je hebt geen telefoon en een leerling krijgt een hart stilstand en de docent is er niet hoe moet je dan 112 bellen of je docent krijgt een hart stilstand of je heb in de pauze lokaal wisseling/ uitval hoe met je het dan weten

Reputatie 6
Badge +6

@Gekehenkie  dat valt op te lossen met een noodknop of meldknoppen die je vaak al hebt voor brand enzo. Maar wel een goed punt wat je zegt.

Sjammetje xxxx

Reputatie 7
Badge +15

tja… een landelijk verbod ben ik 100% tegen, scholen kunnen zelf die regels aanschaffen, als ze denken dat die nodig is,

maar… stel , die regel zou er wél echt landelijk komen, denken jullie dan dat kinderen zich daaraan gaan houden?! ik denk namelijk van niet, ik bedoel, je mag geen telefoons tijdens de lessen toch?! vlgm is dat algemeen bekend, tóch zie ik regelmatig een telefoon uit een zak worden gesneakt, TIJDENS de les…. ;)

nee, ik denk überhaupt niet dat die regel echt zou gaan helpen, en eerlijk?! het lijkt me ook best onhandig, ik bedoel, als je een nieuw rooster hebt, is het wel zo handig als je even je telefoon erbij kan pakken om even op magister te kijken waar je moet zijn , toch? en ik weet dat hier ook echt wel oplossingen voor zijn, zoals een agenda of gwn je rooster uit je hoofd leren… maar nee, (ikzelf) zou opzich wel zonder kunnen, maar ik denk dat mobieltjes en andere apperatuur zo een groot deel van onze maatschappij is geworden, dat het een beetje moeilijk is om dat te gaan verbieden. 

dit was mijn mening, leuk topic btw!

Mij_Niet_Gezien

Reageer