Van stage gestuurt

  • 8 November 2018
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey

Ik ben gister uit de klas gehaald door me stage burgeleider. Ze was gebeld dat mijn stage per direct is gestopt. De reden is oneerlijk. Het heeft niks met mij te maken. Ook niks met mijn stage maar met het hoofd kantoor heeft besloten dat ik per direct moest stoppen. Ik heb dus donderdag vrijdag niks te doen. Mijn ouders zeggen willen een klacht in dienen en een brief of zo schrijven naar het nieuws dat het dan bekend zou worden.

Het is namelijk. Het hoofd kantoor heeft gezegd dat het mijn schuld dat de mense die thuis blijven. En dat ze liever iemand hebben die super goed kan om gaan met klanten en sloom en slordig werkt. Dan iemand die snel en netjes werkt die iets meer moeite heeft om klanten te helpen.

Het is gewoon oneerlijk

4 reacties

hey,
heb je niet aan het begin van je stage een contract getekend met daarin de voorwaarden? (daar staan tevens de voorwaarden van ontslag in namelijk)
voordat een stage bedrijf dit mag doen moeten ze je meerdere keren hebben gewaarschuwd, hebben ze dit ook gedaan?
Hoi Ronald

Mijn werk begeleider die heeft soms wel een tip gegeven maar veder niet en dan deeh ik het ook meteen zo goed mogelijk. Volgens mij staat er niks over in het contract ik vraag vanavond nog wel ff aan me ouders waar het contract ligt
ik vind het een beetje moeilijk om in te schatten hoe het precies is gegaan natuurlijk maar ik weet uit ervaring dat elk bedrijf anders werkt, het ene bedrijf gaat puur voor Kwaliteit, het andere voor Kwantiteit en weer een ander bedrijf is puur Klantgericht.
als jij een bedrijf heb dat echt Klantgericht werkt gaat het daar bij sommige bedrijven echt puur om een 10 te halen met klantevredenheid en klantcontact en is het eindproduct wel vaker wat langer/slechter.

als jij dan net weer zo'n bedrijf had en je kan dan totaal niet overweg met klanten(ik zeg niet dat dit zo is.)
dan is er wel een kans dat je voor het bedrijf moeilijk word om te begeleiden.

PS. dit wil ik echt niet gemeen zeggen!
Hoi Ronald
Ik heb ff over jou reactie na gedacht. Wist het zelf ook niet helemaal.

Ik had voor dat ik stage liep gezegd dat mijn leer doel was om met klanten beter om te gaan. Dat vond de filiaal manager en het hoofd kantoor prima.

Ze hebben bij het eind gesprek gezegd dat tijdens het hoofd kantoor aan het rond kijken was dat ik bij een klant was weg gelopen . Ik had het maar geaccepteerd. Ik zat vandaag te denken hoe kunnen zij dat gezien hebben terwijl ik dat nooit heb gedaan. Toen schoot het me te binnen. Ik had een vraag die ik niet wist. Toen ben ik iemand gaan zoeken om die klant te helpen.

Ik kan redelijk over weg met klanten niet heel goed. Maar wel zo dat ik ze kan helpen en anders met het aan geven dat ik iemand ga zoeken.

Het bedrijf heeft me 2x ge begeleid. De eerste dag van hoe alles werkt. En de dag dat mijn stags bergeleider langs kwam. Voor de rest was het succes er mee als je klaar bent zoek iemand op om iets anders te doen. (Misschien is het beter zo)

Ik snap dat je het niet gemeen bedoelt en ik vond het ook totaal niet gemeen klinken.

Reageer