Vraag

van school veranderen

  • 31 May 2023
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zit er over na te denken om van school te veranderen omdat de middelbare school waar ik nu op zit niet echt bij past. De leiding, het meetsysteem en de manier waarop ze met leerlingen omgaan zit mij dwars dus ben ik aan het zoeken voor een andere school. (Ik zit btw in de 2de). ik had alleen een aantal vragen.

  • Zijn er mensen met ervaring bij het montessori systeem en zo ja kunnen jullie er mij wat over vertellen?
  • hoe gaat dat eigenlijk van school veranderen ? (Wat heb je ervoor nodig, hoe gaat de overgangs tijd, etc.) 
  • heeft iemand tips met het zoeken naar nieuwe scholen? 
  • Voor de mensen die ook van school zijn veranderd, hoe was die periode? 

3 reacties

Alvast bedankt !!

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb zelf geen ervaring met het montessori systeem, maar ik ben wel van school veranderd. Ik moest van mijn school af doordat ik naar een instelling ging,  ik zat ongeveer 3 á 4 weken zonder school, en toen was alles geregeld (de herfstvakantie zat er wel tussen) maar ik denk dat als jij van school wilt veranderen midden in het jaar, dat je gaat wennen op die school in je nieuwe klas, en dat je langzaam naar je nieuwe school gaat toewerken, maar ik weet het niet, en anders kan je ook aan het begin van het nieuwe schooljaar gewoon  naar een nieuwe klas.

Voor mij was het best fijn, want op mijn oude school haalde ik alleen maar onvoldoendes, en het was echt niet fijn.

-OnlyMe

Oh btw meetsysteem moet leersysteem zijn 

Reageer