Skip to main content
Vraag

vakkenpakket (Natuur & Gezondheid)

• February 15, 2026
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoiii, 

Ik ga volgend jaar naar 4 havo en ik moet in april een vakkenpakket kiezen, ik wil graag het vakkenpakket Natuur & Gezondheid  (N&G) met natuurkunde, wiskunde B en Duits kiezen. 
Bijna al mijn docenten zeggen dat dit het moeilijkste vakkenpakket is. Ik ben nu dus heel erg aan het twijfelen of ik het dan wel kan. 
Ik ken echt niemand die dit vakkenpakket heeft gekozen op mijn school kiezen de meeste leerlingen E&M of C&M. 
Mijn vraag is nu als je N&G hebt gekozen, is het echt zo moeilijk? 

Groetjes, 

4 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Ik denk dat dat bij iedereen wel verschilt, maar een vriendin deed ook N&G en vond het echt meevallen 🙂 kun je nog wel switchen als het te moeilijk is of als je nog twijfelt? Misschien kun je ook samen met een docent kijken of het echt bij je past/ wat meer info en uitleg erover krijgt?🙃 ik hoop dat je er iets aan hebt, succes met kiezen!

Groetjes ♥️

• February 15, 2026

Ik zit nog niet in de vierde of derde dus kan er niet echt advies over geven, maar kies wat je leuk vind! Succes❤️

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • February 19, 2026

Hoi,

Ik heb zelf vorig jaar voor E&M gekozen, vooral omdat ik scheikunde erg lastig vond. In pricipe is N&T het lastigste profiel, omdat daar wiskunde B verplicht is. Bij N&G kan je ook wiskunde A kiezen, wat (naar mijn mening) makkelijker is, maar dat verschilt per persoon.

Als je goed bent in de vakken die je wilt gaan kiezen en je die vakken ook interessant/leuk vind, is N&G zeker een goede keuze. Voor iedereen is het anders. Het is namelijk niet zo dat als bijna iedereen E&M/C&M kiest, jij dat ook moet kiezen.

Groetjes, Monkeyboy08

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 21, 2026

Hey hoi!

Zelf N&G gedaan met AK en ges erbij. Vond het zelf goed te doen. Maar dit ligt echt aan wat jij interessant vind en hoe goed jij overweg kan met je docent. Als je een docent aardig vind ben je immers bereid er een stapje extra voor te lopen😉.

Natuurkunde schijnt idd pittig te zijn, maar dit is echt per persoon verschillend. 

Zoals ​@Boterbloempjee al aangaf zou ik dit met een docent even overleggen bij twijfel. Sowieso zou ik nagaan of je deze vakken nu leuk en interessant vind. 

Hopenlijk heb je iets aan! Vertrouwen hebben in jezelf, dan komt het allemaal goed!

Groetjessssss