Skip to main content
Vraag

Vakkenpakket kiezen

• March 11, 2026
  • 4 reacties
  • 27 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoihoi! Ik zit in 3vwo en moet een vakkenpakket kiezen, alleen heb ik geen flauw idee wat ik moet kiezen. Mijn moeder wil heel graag dat ik scheikunde en wiskunde B kies, wat ik niet heel erg vind, alleen moet ik daarbij ook natuurkunde kiezen (wat ik minder leukt vind) en bovendien kiezen mijn vriendinnen veel andere vakken. Ik denk persoonlijk dat ik het blijste zou worden van c&m, maar mijn moeder heeft ook wel gelijk dat je met bijvoorbeeld n&g meer opties openhoudt voor later. 

Wat moet ik nu doen??

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 12, 2026

Heyyy, 

Ik zelf zit in de 4w op dit moment en vond de keuze ook lastig. Ik ben zelf gewoon gaan kijken wat ik leuk vind om te doen en wat ik goed kan. En verder kan je eig met bijna elk vakkenpakket elke baan doen, er bestaat namelijk een speciaal programma op scholen waar je binnen ong 1 jaar alsnog dat vak kan volgen als t uiteindelijk toch nodig is. En denk er vooral niet te veel over na, kies gewoon wat je leuk vind en dan komt t heus goed!

Groetjes van mijjjj 

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • March 12, 2026

Hoi,

Vooral kiezen wat jij leuk vindt. Je moet niet meegaan in wat anderen zeggen want later vind je een vak niet leuk of sta je er slecht voor terwijl je voor het vak dat je wel leuk vindt veel hoger had kunnen staan en er plezier in hebt.

Ik zit in de 4e klas (gymnasium) en ik heb een pakket dat geen enkel iemand van mijn vrienden heeft, maar alsnog heb ik wel lessen met ze.

Dus gewoon kiezen wat jou leuk lijkt en waar je goed in bent en de anderen hoeven zich er niet mee te bemoeien. 

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 12, 2026

​@Noraaaaa888 Dankjewell <3

-onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 12, 2026