Uitspraken PVV leider Wilders

  • 29 November 2023
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Niet zo lang geleden hadden we niets te doen, totdat iemand met de politieke partij PVV begon te praten. We deelden onze meningen en zo, ook over de mening van de PVV, bijvoorbeeld over de Islam. En toen begon iemand zo te schreeuwen (hier na genoemd: Klok): “Willen jullie meer of minder Marrokanen?”

Dat is die ene uitspraak van partijleider Wilders. Zelf vind ik deze discriminerend, maar dat is natuurlijk mijn mening. Wij kenden wel iemand die een Marrokaanse achtergrond had, maar die was op dit moment niet bij ons. Iedereen zei natuurlijk voor de lol “minder, minder” om die scene te imiteren.

Toen vroeg iemand aan Klok of hij die uitspraak tegen die jongen die een Marrokaanse achtergrond wilde zeggen. En dat deed Klok.

Dus Klok ging naar die ene met een Marrokaanse achtergrond en zei: “Willen jullie meer of minder Marrokanen?’

Die ene met de Marrokaanse achtergrond was ook met een paar vrienden, en vond het blijkbaar niet erg dat Klok tegen hem schreeuwde en lachte mee, al zeiden zijn vrienden ook “minder, minder” Iedereen neemde het niet serieus.

Daarna ging de Marrokaanse jongen met zijn vrienden even weg, en Klok kwam terug en besprak en wij ging verder met kletsen. Daarna kwam die jongen met die Marrokaanse achtergrond met zijn vrienden weer terug, en zeiden allemaal “Willen jullie meer of minder Amerikanen?”

 

Ook hier zei iedereen “Minder, minder”

 

Klok had dus een Amerikaanse achtergrond en vond het duidelijk wél erg dat hij werd gediscrimineerd. Hun bedoelden het duidelijk voor de lol, maar Klok niet.

 

Klok ging gewoon weg zonder iets te zeggen, pakte zijn fiets en ging naar huis. Niet dat wij bij het laatste stukje erbij waren, maar dat hoorde ik van anderen.

 

Weet niet wat ik hiervan moet denken.


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

wie is klok

Reputatie 5
Badge +1

Niet zo lang geleden hadden we niets te doen, totdat iemand met de politieke partij PVV begon te praten. We deelden onze meningen en zo, ook over de mening van de PVV, bijvoorbeeld over de Islam. En toen begon iemand zo te schreeuwen (hier na genoemd: Klok): “Willen jullie meer of minder Marrokanen?”

 

 

Lees dit stukje hierboven

Reputatie 7
Badge +11

Ik vind die uitspraak ook discriminerend, en het is goed teruggepakt door die jongen.

Die Klok klinkt voor mij als zo'n jongen die snakt om populariteit, dus maar gaat pesten, en het niet leuk vindt als het wordt terug gedaan (ik ken tal van zulke kinderen)

Maar ook dat is mijn mening.

 

Liefs,

        M.

Reageer