Vraag

toetsen stress

  • 23 January 2024
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Goede middag iedereen, ik heb een beetje stress: Volgende week heb ik 5 toetsen die ik moet maken. 

De vakken van de toetsen die ik krijg zijn: Biologie, Geschiedenis, Aardrijkskunde, ICT (ja ik krijg voor ICT toetsen), Engels. 

Ik weet: Dat zijn veel toetsen! 

Hierdoor krijg ik ook stress nu, ik heb het hierover ook gehad met mijn mentor, ze sugesteerde dat ik de inhaaltoets, de aardrijkskunde toets op een andere datum ga verschuiven, maar dan moet ik het in volgende week schuiven, omdat het ook al bijna vakantie is en mijn 2de rapport krijg ik voor de vakantie al! 

Ik heb dus 3 toetsen op volgende week vrijdag: Geschiedenis, ICT en Aardrijkskunde, aardrijkskunde is de inhaaltoets, maar dan moet ik het dus weer verschuiven naar een andere dag volgende week.

Maar kunnen jullie mij helpen met hoe ik dit zal moeten doen? 

Kunnen jullie tips geven voor zoveel of meerdere toetsen te leren? 

Met de vriendelijke groet van LachBTS


2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Wat mij altijd helpt is om een planning te maken. Dan krijg je een beetje rust in je hoofd. Maak de planning dan ook met een beetje ruimte, dat het dus niet helemaal vol gepland is. Dan heb je nog vrije tijd, en schiet je ook niet meer in de stress als je iets vergeet.

Ook kan je je ouders vragen om hulp. Dat helpt mij vaak heel erg.

Veel succes!

Liefs,

        M.

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou er toch over denken die inhaaltoets te verschuiven. Dat geeft dan iets meer lucht zeg maar.

Planning is idd echt belangrijk. En leer in kleine stukjes van bijv. 15min of een half uur met pauzes tussendoor. Dat is beter dan een paar uur achter elkaar leren. Ik vind het ook het fijnst om 1 vak per dag te doen.

Waar je bij je planning ook rekening mee kunt houden is het vak waar je het meest moeite mee hebt. Daar kun je dan wat meer tijd aan besteden.

En accepteer dat die toetsen eraan komen. Daar kun je niks aan doen dus daar over stressen heeft ook geen zin. Klinkt logisch, I know, maar toch iets om bij stil te staan.

Het komt vast goed. Succes

Reageer