Vraag

Toch ineens wel angst

  • 1 August 2018
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb al op 5 scholen gezeeten en ik ga nu naar de 6e. Ik ben dus wel verandering gewend en was hier ook nooit bang voor en hat geen engst en ik was niet nerveus. (de reden dat ik naar mijn 6e school ga is lang dus ik zal juilie dat besparen als je het echt wilt weeten vraag hier onder maar. Oké kort samen gevat ik heb add en dislexie ik heb een heel hoog eq (VWO niveau) maar dingen die je voor school nodig ebt ziten op kader niveau (daarom doe ik kader) maar veel is eigelijk veel te saai of veel te moeilijk en leeraaren vinden dat lastig ik heb ook op veel probleem scholen gezeeten die eigelijk niks deeden om mij verder te krijgen. Daarnaast ga ik nu eindelijk naar speciaal onder Weis (wouden we al hele lang maar mijn eq was altijd te hoog nu heeft school geholpen en mag ik wel komen) op mijn ander scholen ben ik altijd gepest en getreiterd met hoe plat en dun ik ben vooral en ook mijn grote passie paardrijden werd altijd gezien als iets doms. Ik kan er opzich wel tegen maar het blijft vervelend.

Maar goed ik ben nu niet echt bang om geen vrienden te hebben (heb ik al jaaren niet meer) beetje voor leeraaren (ik word vaak behandeld als rotjong terwijl ze mij niet eens kennen en ik niet eens een word zeg in de lessen of pouze) maar vooral gewoon om bij mensen te zijn

Ik sluit mij in mijn dagelijks leven eigelijk ook te veel af van anderen en probeer andere mensen to ontwijken door niet naar de stad te gaan enzo. (ik heb namelijk nogal anxiety) en ik ben gewoon van dat mijn anxiety attacks vaker terug gana komen als ik weer naar school ga.

Ik weet niet of juilie mij hierbij kunnen helpen of adviseeren maar ik moet het ook een beetje kwijt zegmaar

Dankjewelll❤️

5 reacties

Ik heb ook al op 5 scholen gezeten en zit pas in de brugklas dus het kan nog vaker worden. Als je nieuw ben weet nog niemand iets van je dus kan je zegmaar opnieuw beginnen. En dat vind ik zelf een fijn idee. Ne bent er zonder dat iemand weet wat je hebt gedaan ofzo. Dus ik zou gewoon met iemand gaan praten die zich wel open opsteld en makkelijk gesprekken voert. Ik zou me de eerste dag een beetje op de achtergrond houden. Ik ben geen ecper msar ik vertel wat ik zou doen en zeg dat ik ik weet hoe je je voelt. Veel succes.
Bedankt voor het reageren en jammer dat je ook zo veel school en moet zeg.

Ik vind het iesee van opnieuw beginnen ook altijd fijn en dat is het niet het is zegmaar ik voel anderen hun emoties en ik neem die onbewust over en daardoor ben ik niet graag bij veel mensen tegelijkertijd omdat ik dan zegmaar 10 emoties doorelkaar voel en niet eens weet waarom ik kan me er ene beetje van afsluiten maar het blijft lastig. Wand opzich ben ik totaal niet onzeker ofzo 't zijn echt die gevoelens denk ik

Dankje en jij ook veel suc6❤️
Hoi

Je hebt al op veel scholen gezeten. Wat jammer dat de leraren niet fijn tegen je deden. Leraren zouden je moeten helpen bij het beste uit jezelf te halen, maar niet alle leraren begrijpen hun job even goed.

Vervelend dat je gepest en getreiterd werd. Zo stom dat de pesters niet met hun eigen frustratie om konden gaan, en die op jou hebben uitgewerkt.

Paardrijden werd gezien als iets doms? Paardrijden is cool. Je werkt samen met een (oorspronkelijk) wild dier. Paarden zijn geweldig, en ik hoop dat je daar veel steun kan vinden.

Je bent bang om bij mensen te zijn. Die angstaanvallen, heb je daar hulp voor? Misschien kan je huisarts of mentor je helpen om met die angst om te gaan. Is meditatie iets voor jou? Of kan je tussen de paarden tot rust komen?

Je voelt de gevoelens van anderen heel erg. Ik kan me voorstellen dat dat op bepaalde momenten overweldigend is. Weten sommige mensen rond je dat je je zo voelt? Misschien is het fijn dat een paar mensen hiervan op de hoogte zijn, zodat ze je kunnen steunen.

Groetjes
x
Dankje ❤️

Ja paardrijden geeft mij veel steun (het is ook het enige echte constante in mijn leven op 't moment)

Ja ik mediteer soms wel dat helpt heel goed. Ik heb er niet heel vaak last van maar wel meer tijden school dus echt hulp heb ik niet echt nodig maar ik ga dit school jaar met coaches praten en zo omdat er zo veel fouten gemaakt zijn mlin mijn school leven gaat dat denk ik wel helpen en dat vind ik ook wel fijn??

Ja paardrijden brengt mij echt heel veel rust. Als ik bij paarden ben is mijn gedachten nergens anders (door add kan ik dat nooit aleen bij een hyperfocus wat bij mij dus paardrijden is❤️) als ik een week niet kon rijden merkt mijn omgeving ook meteen dat ik wat sneller geïrriteerd ben?

Ja mijn moeder en mijn zus weeten dat ik ales overneem en letten zelf ook op dat ze mij niet te vele emoties geven zeg maar (ja kunne hun ook niet echt wat aan doen maar is wel fijn) op school heb ik dat nu ook aangegeven in het intekengesprek ding en dat ik daardoor het liefst achteraan in de klas zit en ze gaan kijken of ze dat kunnen regelen??

Mijn mentor ken ik nog iet ik ken hem of haar pas op de eerste school dag dus daar kan ik nu niet veel mee maar als het nodig is ga ik echt wel bespreken ??

Dankje well❤️❤️
Fijn dat paardrijden je steun geeft. Ook goed dat je mediteert.

Ik hoop dat je met goede coaches kan praten. Zij kunnen je helpen en steunen. School lijkt alvast naar je te luisteren, bijvoorbeeld met dat achteraan in de klas kunnen zitten. Het zou fijn zijn als deze school jou wel op de juiste manier kan helpen.

Wie je mentor is, weet je nog niet. Vond je de coaches fijn? Kan je in het schooljaar met hen praten?

Reageer