hoi allemaal, ik ben een meisje van 14 en ik begin over een paar week met mijn laatste schooljaar.
(als je geen zin hebt mijn hele backstory te lezen kan je dit grote stuk overslaan, er staan volgensmij niet echt iets belangrijks in)
ik heb alleen een probleem. ik heb een paar maand geleden te horen gekregen dat ik autisme heb. niet zo heftig maar ik heb er zelf wel last van. ik heb toen mijn therapie stopgezet want die konden mij niet helpen met autisme en in die 2 jaar dat ik daar was heb ik juist mijn zelfmoordgedachten gekregen. dus ik denk dat jullie wel snappen dat het voor mij niks hielp. ik ben toen in contact gekomen met scauting. die zeiden dat die mij kunnen helpen met mijn autisme. ik heb toen dus met mijn moeder met scauting gebeld en verteld waar ik precies hulp bij nodig heb. dat is nu iets van 2 of 3 maand terug. toen waren we er opeens achter gekomen dat je toestemming moet hebben van de gemeente. dus we hadden een gesprek geregeld met de gemeente. het gesprek zou komen maar toen werd diegene ziek en is het 4 of 5 week uitgesteld. toen had ik een 4 dagen geleden het gesprek met de gemeente. die heeft alles opgeschreven van waar ik hulp bij nodig ben en hoelang we hiermee bezig zijn en dat mijn moeder eigenlijk al wist vanaf mijn 5e dat ik autisme heb en dat niemand mij wou testen. en dat pas in groep 7-8 iemand heeft gezegd “shit ja, ze kan inderdaad wel eens autisme hebben. laten we testen in werking zetten”. ik ben dus eind van het 3e jaar getest. maar weer terug naar het gesprek van de gemeente. diegene zei dat ze het de volgende dag meteen zou bespreken en er ook bij zou zeggen dat ik al zolang heb moeten wachten op hulp die ik eerder mocht hebben. dat is dus nu 3 dagen geleden. dus als goed is sta ik nu in een wachtlijst van 2 of 3 maand tot ik naar scauting kan. ik denk dat jullie ook begrijpen dat ik dan ook in het schooljaar zit en dat ik eigenlijk niet kan wachten op die hulp.
dus daarom vraag ik jullie of jullie tips hebben hoe ik het schooljaar door kan komen. gewoon tips zodat ik me beter kan concentreren op huiswerk bijvoorbeeld.
het mag alles zijn. die tips hoeven van mij niet eens met school te maken te hebben. je mag dus ook denken “misschien heeft ze wel moeite met de dag opstarten en heb ik goede tips voor haar”.
ik ga proberen alle tips uit te testen en te reageren of het voor mij werkt of niet. alvast bedankt voor jullie hulp.