Vraag

Thuis leren

  • 20 June 2020
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 7 reacties

Hoi hoii, 

Thuis leren gaat echt moeilijk, 

Ik mag niet boven leren omdat ik mijn chromebook nodig heb en z eniet willen dat er spullen naar boven gaan zoals een mobiel, chromebook enz. 

Nu heb ik bijna proefwerkweek maar ik kan me dus totaal niet concetreren beneden ; iedereen loopt te praten de hele tijd door en als ik vraag of het stiller kan, krijg ik als antwoord dat ik niet zo brutaal moet doen en vervolgens krijg ik een waarschuwing dat de volgende keer alles met internet wat ik heb wordt afgepakt. 

Ik heb al geregeld dat ik op school kan leren, maar dat is overdag en ik wil wel graag in de avond leren voor pww. 

Hebben jullie misschien advies wat ik kan doen?

 

 


4 reacties

hey @svw .

Misschien kan je je leerstof uitprinten (ja is misschien oud) en anders je boek ofzo en dan je oortjes in,en dan leren.

Dan heb je minder last van het geluid.

Groetjes Gebruiker c 

Iedereen leert op zijn eigen manier maar misschien is het handig als je dingen uitprint of overschrijft. Overschrijven helpt meestal ook bij het leren en onthouden van dingen dus dat is goed. 

Heyy

Kun je niet FF praten met je ouders, dat je je beneden moeilijk kan concentreren. Misschien kun je regelen dat je voor die ene week/2 weekjes wel je pc mag meedoen naar boven.  Je kunt het maar vragen hé. 

Groetjs

Hey,

Dit is een hele vervelende situatie. Eigenlijk heb je dus geen plek waar je je huiswerk kan maken. Ik zou hier toch echt serieus met je ouder over praten. Je kan gewoon duidelijk vertellen dat je je schoolwerk beneden niet kunt maken omdat er teveel drukte is. Je kunt zeggen dat dit ten koste gaat van je schoolprestaties, vooral nu er meer thuis gewerkt moet worden. (Je moet het natuurlijk een beter sappig vertellen en een beetje overdrijven).

Ik zou gewoon zeggen dat je een rustig plekje in huis nodig hebt om te werken, je eigen kamer, studeerkamer, zolder, enz. Waarom je ouders dit niet ok vinden snap ik niet helemaal. Is het een kwestie van gebrek aan vertrouwen? Als dit zo is (heel vervelend), zou je kunnen aanbieden om een applicatie te installeren op je laptop zodat ze mee kunnen kijken om te zien wat je doet.

 

Als ze nou niet naar je luisteren zou ik denk ik eens aan je mentor vragen of hij/zij je kan helpen. Misschien heeft je mentor wel wat tips voor je, of kan hij/zij je ouders bellen om te overleggen. Je mentor wilt je hier vast wel bij helpen. Hij/zij wilt natuurlijk dat jij zo goed mogelijk presteert en dat zou je mentor ook zeker aan je ouders uit kunnen leggen.

 

Suc6 ermee. Laat maar weten hoe het afgelopen is.

 

Xx:kissing_heart:

Reageer