Skip to main content

oke hoi allemaal 

ik heb dus sindskort n leuke meid bevriend we zitten samen in aardrijkskunde samen en ze is ontzettend lief en respectvol tegen leraren en tegen mij en mijn moeder.. ze geeft mijn moeder telkens complimenten ook mij en schijnbaar heeft ze ontzettend strenge ouders ofzo? want ze heeft al lang geen telefoon en ze moet elke dag 10km fietsen terwijl haar zusje wordt gebracht.. en schijnbaar is haar zusje dus het “lievelingskind”

heel sneu allemaal dacht ik eerst maar toen we haar thuis hadden afgezet noemde haar vader haar manipulatief en n narcistisch ik vond dat eigenlijk niet kunnen dat je zo over je dochter praat en schijnbaar heeft die vriendin dus ook gestolen enz en ze mag dus ook niet alleen thuis zijn omdat ze dan dingen steelt enz wat ik dus beetje raar vind maar ja.. en haar moeder pa en zusje gaan binnenkort met het vliegtuig ergens heen en zei moet dus thuisblijven met n oom die heel gemeen is schijnbaar en mijn ma vindt het heel sneu enz maartoen dacht ik opeens aan de film “thirteen” waar evi tracy en haar moeder dus ging manipuleren met PRECIES dezelfde dingten complimenteren,super lief en ontschuldig gedragen bij anderen, en slechte thuissituatie… het is bijna alles hetzelfde nu weet ik dus niet wie ik kan geloven want ja iedere “puber” kan wel kattenkwaad doen enz maar elke leraar is super posietieve over haar en ik vind haar zelf ook heel lief want ze helpt me telkens met huiswerk en geeft me hele lieve complimenten..

maar ik heb dr dus een beetje en slecht gevoel over want ik vroeg mijn moeders beste vriendin al en die zei dat dr zus ook hetzelfde had dus ze had echt n hart van goud en alleen thuis was ze zo “gemeen” en ging ze stelen drugs doen alcohol en school skippen en dat is dus het enige wat dat meisje niet doet school skippen dus mijn moeder beste vriendin vond al van ja dan kan er zeker wel iets zijn want ik vind een beetje van stelen is toch juist een schreeuw voor aandacht? ik weet het allemaal niet meer 

want aan de ene kant denk ik weer van het is heel sneu vr dr maar aan de andere kant kan ze ook mij en mn moeder zo erg manipuleren en ik wil dus echt niet in de problemen komen omdat ik met haar incontact ben maar wat moet ik doen echt ik wil niemand pijn doen maar idk mn gevoel zegt iets slechts maar ja 

geef ajb advies!!!

Hi.. 

I personally didn't see the movie and i don't understand her circumstances at home or who she really is, but I do think it's unfair that her sister gets dropped off at school and she doesn't, or her sister gets to go on a plane while she is left with her uncle. Even if she does bad things, it's probably her craving attention and affection from her parents. And I don't think it's a great idea to leave a girl alone with a male though it's a family member. I'm not telling he's a bad person or anything, but generally during this age girls are not really comfortable with anyone especially males, unless it's some super close and supportive figure.

And i suggest that you don't judge her by her compliments if you think she's manipulative and maybe keep a close eye on her actions and behaviour. Even small details of a persons habits can tell a lot about their personality. 

And I do suggest that they should see a family therapist of some sort before things spiral into something uncontrollable in the future and their family should mend their connections as soon as possible

This is just my opinion tho. Have a great day 

Reageer