Skip to main content

terug van weggeweest

• March 14, 2025
  • 4 reacties
  • 60 Bekeken

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

hoi allemaal.

sommige zullen mij wel kennen maar anderen niet. ik ben een hele tijd niet online geweest omdat er iemand zo'n idee had dat ik hier online zat en ik vind het erg jammer dat ik daarom wat rustiger aan moest doen. ik zit nu in mijn Tl examen jaar en het gaat wel prima tot nu toe. Ik heb een geweldige vriendin die mij steunt als het niet zo best gaat en ik steun haar ook. Ik stond er aan het begin van het jaar niet zo goed voor omdat ik continue zm gedachten had en gewoon niet meer wou. het gaat daar nu beter mee. ik heb voor mijzelf mijn doelen veranderd naar doelen die ik wel kon behalen. ik heb gewoon tegen mijzelf gezegd dat het even niet boeit of ik slaag of niet als ik maar blijf leven en blij kan zijn. dat doel is deels behaald. ik heb af en toe nog van die momenten dat ik denk dat zm de beste optie is maar ik heb niet meer de neiging gehad om echt zm te plegen. iedereen zegt wel tegen mij dat ik school als mijn eerste prioriteit moet stellen maar ik denk dat ik dan minder dan een maand te leven zou hebben. dus school staat ergens op nummer 4 of 5 op mijn prioriteiten lijst en ik vind dat prima. Voordat ik weg ging van het forum had ik al het een en ander laten weten dat ik geen meisje ben en ik ben nu officieel bij mijn moeder daarmee uit de kast gekomen. Haar reactie was niet de reactie waar ik op had gehoopt. Er is een jongen in mijn klas en hij probeert mij nog steeds te “fixen” van gay zijn en er is een andere jongen die bi is en wel slim genoeg om het niet tegen de klas te zeggen. In de tijd van dat ik weg was heb ik mijn vriendin voor een even heel boos gemaakt maar ze heeft me gelukkig vergeven omdat de reden was dat ik een enorme adrenaline kick had. Ik probeer nu vooral elke dag de dag door te komen en dat gaat prima. ik slik er wel pillen voor en er gaan 2 tot 4 koppen koffie in voor kwart voor 8 maar het is allemaal wel goed. Ik heb al mijn eerste paar examens gehad en heb over iets van twee week een tentamen week. Als iemand trouwens een goede smoes weet om geen levensbeschouwing presentatie te hoeven doen wil ik het erg graag horen. een andere “vriendin” uit mijn vriendengroepje is zo lief geweest om met de docent te over leggen dat zij, 3 andere vriendinnen en een vriend uit het vriendengroepje de presentatie in een groepje mogen doen. zij heeft mij niets erover gevraagd of mij toegevoegd dat ik het ook in dat groepje wil doen. Maar ik wil die presentatie niet voor de klas doen omdat ik 1, niet “gefixed” wil worden tijdens de presentatie, 2. niet uitgelachen wil worden, 3. niet onderbroken wil worden en 4. dat ik mijn niet door de klas wil horen als ik daar voorin sta te presenteren.

Ik wil weer proberen vaker reacties te plaatsen en meer online te zijn omdat deze omgeving toch wat comfortabels heeft en ik het fijn vind om jullie hier te helpen. maar ik denk niet dat het me erg veel gaat lukken wegens toetsen en examens.

4 reacties

• March 14, 2025

Leuk dat je er weer bent! En heel fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat!

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • March 14, 2025

Leuk dat je er weer bent ​@ikweethetnietmeer2009 ! 

Helaas heb ik niet echt tips voor je prestatie, maar fijn dat het weer beter gaat!

Groetjes Lupus 

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 14, 2025

Ik vind dat je een hele knappe en moedige mindset hebt, de mindset waar ik naar streef, in je hebt gelijk school is geen nummer 1 prioriteit, nummer 1 prioriteit is de dag doorkomen. 

Wat ik niet helemaal snap, voor wat ben je uit de kast gekomen bij je moeder? Jammer dat je geen leuke reactie had. 

Ik vermoed dat je in be woont omdat je examens gebruikt en ik heb ook over 2 weken examens, er bestaat ook zoiets als examencommissie, dan ga je niet fysiek naar school maar studeer je thuis en doe je je examens bij de examencommissie, dit kan altijd een optie zijn als school niet meer lukt. 

Voor smoes kun je misschien geven dat dit je enorm veel stress geeft om te presenteren. Als je leerkracht er niet mee akkoord gaat kun je nog vragen of je het alleen voor hem/haar mag doen? Dan heb je die vervelende reacties van klasgenoten niet.

Liefs Silence 

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

om je vragen te beantwoorden ​@Silence,

ik ben vooral uit de kast gekomen als niet meisje zijnde. Ze heeft mij niet echt de kans te geven om te vertellen dat ik een demi-meisje ben dus ik weet niet voor hoeverre het telt als echt uit de kast zijn gekomen.

en ik woon gewoon in Nederland, want de beeldende vorming examens zijn eerder. Als je “examenrooster 2025” opzoekt kan je zien wanneer alle examens zijn en kan je zien dat het beeldende vorming examen 10 maart begon. Apart trouwens dat je over twee week examens hebt. De examens zijn landelijk en op dezelfde dag en ik heb de examens pas over 1 of 2 maand. Ik heb wel over twee week een tentamen week. Kan het zijn dat je dat bedoelt?

Ik kan proberen om die docent te vragen om het apart voor hem te doen, maar ik denk niet dat hij daarmee akkoord gaat. Als hij mij daar toestemming voor gaat geven moet hij dat ook bij andere kinderen doen en hij zei al dat hij dan niet alles op tijd zou kunnen afronden.