Skip to main content

Hoi iedereen,

Vorig jaar moesten we op school de telefoon in zo’n telefoonhotel doen, maar mocht je hem meenemen naar school. Maar vanaf komend jaar mag dat niet meer.

Dan moet je hem bij aankomst meteen in je kluis doen, en mag je hem ook niet pakken voor in de pauze of tussenuren. Had iemand hier al ervaring mee op school vorig jaar. En wat doe je dan in je pauzes en tussenuren?

Groetjes, Monkeyboy08

Ik zit op zo'n school.

Je doet gewoon andere dingen. Het leven bestaat niet alleen uit telefoons hoor ;)

Je kan voetballen, kletsen, op onze school zijn er tafelvoetbaltafels. Je kan spelletjes meenemen.

Meestal wordt er gewoon gekletst en gevoetbald trouwens. Als het warm is nemen veel kinderen waterpistooltjes mee.

Dus je kan vanalles doen :)

 

Liefs,

      M.


Hoi lieve @Monkeyboy08 ,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat een docent gewoon tegen me zei ga maar op je telefoon in de pauze.. Was geen leuke klas dus had ook niet veel anders te doen, kletsen met hun ging niet echt. :( 

Sommige scholen hebben vgm wel wat dingen neergezet wat je in de pauze kan doen, bv spelletjes of tafelvoetbaltafels maar denk die die wel snel bezet zijn. Maar gewoon kletsen kan wel natuurlijk, hoe gaat het nu met het contact in de pauze?

 


Ik heb ook een telefoonverbod op mijn school. Ik merk eigenlijk dat het wel goed werkt. Het is namelijk een stuk gezelliger!

Ik heb een verbod sinds januari.

Liefs @NoahLovesYou 


Op mijn toekomstige middelbare school hebben er ook een telefoon verbod. We blijven de komende 2 jaar in het zelfde lokaal dus je moet gewoon je telefoon in een doos doen

Groetjes mij @Anoniemxv 


Heyy @Monkeyboy08,

Ik ga binnenkort naar een nieuwe school dus heb geen idee hoe het daar is, maar op mijn oude school mocht je je telefoon gewoon gebruiken in de pauzes maar hij moest tijdens de lessen in zo'n tas die voor in het lokaal hing.

Zou het niet erg vinden als je je telefoon moet inleveren lijkt me eigenlijk wel gezellig om de pauzes zonder telefoon te hebben. Je gaat je draai er vast wel in vinden!😉

Liefs, ItsJustMe <3


Hoi hoi, bij ons is het sinds een tijdje ook totaal verboden en het grappige is dat het heel goed bevalt! Verder ben ik het ook eens met @Natureflower  en de anderen. Het gaat heel goed zonder dat ding 😉

Groetjes liefs Tartan X 


Goede tip van @Natureflower . 🙂 En je kan van te voren miss overleggen wat voor spelletje leuk is? Of dat jullie allemaal er 1tje meenemen? 


Bij ons op school is er al jaren een telefoonverbod, ook voordat die wet er kwam. In de pauzes weten we ons allemaal te vermaken met tafeltennis, voetbaltafel of gewoon lekker met z'n allen kletsen. Ik vind het wel lekker rustig en fijn zo. 


Bij mij opschool met die wet was het wennen voor de kinderen op mijn school en ook voor mij zit op speciaal onderwijs en heb adhd en meer dingen maar ik stond elke pauze tegen de muur omdat ik heb best wel sterke medicijnen ik zit sinds dit jaar in de derde en mag ik van het plein af buiten dus kan ik naar de winkel tijdens school en pauze.


Hoi,

Bij mij op school hebben ze ook telefoonverbod, en ik vind het best wel irritant. In elke pauze wil ik graag mijn boeken wisselen, alleen het rooster staat op mijn telefoon (wij hebben daar een app voor) en ik heb niet echt zin om het uit m’n hoofd te leren. Ik zit wel soms stiekem op mijn telefoon. De pauzes zijn wel gezelliger. Voor sommige zal het telefoonverbod echt wel werken, maar niet voor mij..


Hey, ik weet niet beter zeg maar. Kwam van groep acht (waar het ook niet mocht) naar de brug en daar moest de foon dus uit en in je locker. Overal touchscreens voor roosters etc. En vervelende straf als je toch eigenwijs bent. Doe ik dus niet hihi.  Ik kan me wel voorstellen dat als het eerst wel mocht dat je er dan aan moet wennen. Maar ik vind het prima zo. Zoals sommigen ook zeggen, de pauzes zijn er zeker gezellig door, want anders zat 80% op dat ding te koekeloeren. Ik heb een zomerkamp gehad waar je ook maar een uurtje per dag op het ding mocht en dat ging eig voor iedereen best goed. Was zelfs wel fijn.  Ik ben er dus wel voorstander van ☺️

Liefs Tover xxx


heeyy

wij hier hebben ook telefoonverbod mijn tip is: schrijf alle lokalen op een briefje zodat je weet waar je naartoe moet! check ook in de pauze of er geen lokaal wijzegingen zijn bij de kluisje. mijn school is dichtbij de stad dus ik ga meestal in mn tussen uur naar de stad en in de pauze een plekje zoeken om te gaan zitten of naar de stilte ruimte. veel succes!

xoxo @secretlife_ofme 


Hoi iedereen 🙂,

Bedankt voor de reacties!

Fijn dat jullie het zo positief inzien, ik weet nog niet wat ik ervan vind.

Morgen begin ik op school met een startdag, dus eerste dag met het telefoonbeleid.

Ik geef wel een update over een paar dagen/week.

Groetjes, Monkeyboy08


Hai,

heb je een update?😊


Reageer