Skip to main content

Hoi bedankt dat je me bericht leest,

Mijn docenten geven me teveel huiswerk op. Zeker nu het dit weer is wil ik gewoon lekker buiten zitten en wat leuks doen. Al mijn broertjes zusjes en vriendinnen krijgen minder hw door het virus. Bij mij denken ze omdat we niet hoeven te fietsen dat we meer tijd hebben en dus meer hw kunnen krijgen. Ik huil omdat mijn moeder tegen me blijft zeuren dat ik het moet men en me vader ook. Ik wil het wel maar het is teveel dat ik paniekeer en helemaal in stort wat moet ik hiertegen doen?

Dit klinkt misschien bruut, maar ik zou denken dat je het gewoon moet maken.

Op school maak je even veel maar nu maak je het thuis en omdat er geen vrienden zijn om mee te kloten in de les. Tegen het paniekeren zou ik naar buiten gaan en even gaan lopen, of rustig ademhalen. 

Groetjes,

:fox: Kitsune-san :fox:

Je zou tegen je ouders kunnen zeggen dat je niet wil dat ze de hele tijd dat gaan vragen. En zoals @Kitsune-san al zei kun je even gaan wandelen. Ook is het heel belangrijk om goed te plannen

Hallo Anoniem_23 :)

Ik heb juist 50% tijdswinst nu ik thuiszit maar dat is niet relevant voor jou waarschijnlijk. Je kunt besluiten om 1-1.5 uur in de avond bezig te gaan aan (t)huiswerk in plaats van alles in de middag te doen. Ook kun je even overleggen met je ouders (en dan zeggen dat je normaal op school ook gym hebt en dan even gaan wandelen buiten inderdaad). 

-Dr8gon99

Hetzelfde heb ik ook bij mij op school. Meestal dwing ik mezelf om het gewoon te maken. Wat wel helpt is om tussen het leren/hw maken door een frisse neus te nemen en dan weer door te gaan met het maken van schoolwerk. Ik heb deze week ook een paniekmoment gehad en ik heb ook helemaal tranen gehad door al het huiswerk dat ik van school krijg. Gelukkig ben ik hier doorheen gekomen. (Morgen laatste dingetje). Ik denk gewoon aan het lekkere gevoel dat ik later (na deze week)  krijg als ik weet dat ik alles deze week heb afgerond! Misschien helpt dat, maar ik snap je al te goed. En het is zeker ook niet makkelijk in deze tijd! 

Hey  je kunt elke dag  een uur huiswerk maken zodat je hele middag buiten kan zijn of als je vroeg wakker bent dan kun je gelijk je huiswerk doen en dan het je veel tijd over om naar buiten te gaan groetjes van jandeB

Hoi hoi,

Ik heb precies het zelfde. Ik kon het ook even niet aan, maar mijn moeder besloot mij te helpen voor een dagje. Ik heb mezelf gedwongen toch alles af te maken. Natuurlijk geeft het niets als je soms er geen zin in hebt, maar ooit moet je het toch maken. 

Veel succes! zet ‘m op

Als het teveel wordt kan je beter een niveau lager gaan doen

Reageer