Skip to main content

Te vaak ziek?!

• January 25, 2026
  • 8 reacties
  • 93 Bekeken

Eter
Forum|alt.badge.img+2

Hoi!

Ik heb me dit jaar al 3 keer ziek gemeld voor school 🤒. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit te veel is ofzo, ik vind het zelf wel namelijk.

Hoevaak worden jullie ziekgemeld voor school?

8 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 25, 2026

Kind rustig! 

er zijn kinderen vaker ziek, en zijn kinderen in mij klas die zijn wel eens 2 weken lang ziek en dan komen ze een week nr school en dan zijn ze weer 2 weken lang ziek 

dus maak je maar niet ongerust!

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • January 26, 2026

Hoi Eter,

3x ziek hebben gemeld dit jaar valt nog mee. Sommige kinderen zijn nog vaker ziek, en zijn regelmatig niet op school.

Ikzelf ben dit jaar nog 0x ziek gemeld en ik ben nog niet ziek geweest.

Groetjes, Monkeyboy08

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 9, 2026

ligt eraan of je op de middelbare zit of op roc/hogeschool daar melden mensen zichzelf om de 2 dagen ziek

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 10, 2026

Dat is niet teveel hoor. Het ligt ook aan je lichaam: de een heeft veel weerstand en wordt nauwelijks ziek en de ander dus niet. Ik ga niet naar school, dus word ook niet ziekgemeld, maar ik ben recent ook best ziek geweest en als ik naar school zou gaan had dat roken echt zeker niet gekund. Het is normaal om ziek te zijn. 

Liefs Yusa 😘

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 10, 2026

Nooit.  Mijn ouders zijn artsen en vinden dat wij nooit ziek genoeg zijn om thuis te blijven.  Volgens mijn vader is in de frisse lucht naar school fietsen het beste medicijn.  Alleen als we onthoofd zijn of zo zouden we misschien een half dagje thuis mogen blijven.  

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 10, 2026

hi 

ik ben het helemaal eens met de anderen. we zijn nu over de helft van het schooljaar. en drie keer ziek geweest is echt heel normaal en niet teveel😊

liefs vie

• February 10, 2026

ik heb mezelf al 16x ziekgemeld, maar dat is meer omdat ik het op school echt kut vind maar 3x valt echt wel mee hoor!! liefs

Quokka
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 4, 2026

Hoi!

3x ziek is heel normaal! Een klasgenoot van mij is dit hele kalenderjaar nog niet op school geweest…