Skip to main content
Vraag

studiekeuze testje

• January 5, 2026
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Op de school van mijn zus (3VWO) had ze laatst een test voor richting kiezen, met steeds een paar beroepen en welke je het leukste lijkt, en zoiets lijkt mij ook heel interessant! Waar is online zo'n test te vinden? Ben even benieuwd. Dankjewel. 😊

Liefs Yusa 😘

6 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 5, 2026

Hey ​@Yusa  😘 kijk : https://www.nationaleberoepengids.nl/beroepskeuzetest

Volgens mij moet dit wel zijn wat jij bedoelt! Succes, laat je weten wat er uitkomt? Ik zal 'm vanaaf ook even doen! 

Liefs, Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 5, 2026

Heyy lieve ​@Yusa ,

Ik heb van de week ook zo'n test gedaan (via school), dat was deze:

Zonder account kun je alleen de bovenste van dit rijtje doen (via deze link), als je die 4 daaronder ook wil doen moet je wel aan account aanmaken maar dat is gratis 🙂 : icares.com/register

Hoop dat je er wat aan hebt 😊

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 5, 2026

@Tover01 ik heb hem gemaakt, alleen bedoel ik een vakkenpakket keuze, dus NT (Natuur & Techniek), NG (natuur & gezondheid,) EM, (economie & maatschappij,) en CM (cultuur en maatschappij) Daar was ik wel benieuwd naar. Die kan ik alleen niet echt vinden eig. Ook al was deze ook interessant om te doen ☺️ 

Liefs Yusa 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 5, 2026

@Cantaloupe jij ook dankjewel 😊 alleen zit ik nog niet zeg maar op MBO ofzoiets. Ik doe nu nog (al ga ik niet naar school) havo/VWO geloof ik. Ik ga nog verder zoeken ig 🤷 toch waardeer ik jullie moeite.

Liefs 😘

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 5, 2026

Hoi,

Ik zag deze ergens online: Profielkeuzetest - Gratis en zònder registratie! | Testcentrum Groei B.V.

Hopelijk heb ik je iets geholpen.

Groetjes,

ghast

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 6, 2026

@justGhast Zeker! Heeft echt geholpen! Dit zijn mn resultaten, mochten jullie benieuwd zijn. 

Beetje gelijk dus 😅 @KT ● ik mag dit wel plaatsen toch? Zo niet, verwijder maar. 😊

Liefs Yusa 😘