Vraag

studiekeuze

  • 9 January 2019
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik wil een studie heel graag doen maar ik ben bang dat ik er niet goed genoeg voor ben.. maar ik vind niks anders eve leuk, moet ik een studie doen die ik minder leuk vind maar die wel makkelijker is of moet ik die studie doen waar ik waarschijnlijk te dom voor ben..

4 reacties

Hey!

Allereerst is mijn vraag: zit je al in je examenjaar? Moet je nu een keuze maken of is het pas voor in de wat verdere toekomst?

Als ik jou was zou ik de studie doen die je leuk vindt, als je het echt leuk vindt en er gemotiveerd voor bent zul je beter je best doen. Je bent niet te dom, misschien moet je een tandje meer geven dan anderen, maar je kunt het vast wel!

Ik ben benieuwd naar wat je gaat kiezen, hou je me op de hoogte?

Groetjes, Anoniempje
hoi,
ja ik zit in mijn examenjaar en het gaat om technische natuurkunde. ik vind het de leukste studie maar ik ben bang dat het te moeilijk is, mijn 2e keus was electrical engineering en daar heb ik mee ook al voor ingeschreven alleen ik twijfel eigenlijk nog
hey,

ik zou natuurlijk voor de leukste studie gaan.
dit gaat dan wel veel moeite kosten, kan je dat aan en heb je dat ervoor over?

daarnaast is een studie die je leuk vind "makkelijker", als iets leuk vind leer je en onthoud je makkelijker dingen.
Ik zou als ik jou was ook nog even met je mentor erover praten misschien heeft die nog meer tips
Hee, ik zit nog niet in de 6e, maar ik heb wel iets vergelijkbaars gehad. Ik twijfelde tussen CM en NT/NG, omdat NT/NG misschien te moeilijk zou zijn. Uiteindelijk heb ik daar wel voor gekozen, en ondanks dat ik het nu misschien niet in een keer ga halen, of niet op mn sloffen iig, doe ik wel wat ik leuk vind. Als je het leuk vind en je hersenen werken, kom je dr wel, linksom of rechtsom. Ik zou me dus sowieso ook inschrijven voor technische natuurkunde! Doe wat je leuk vindt, en laat je niet stoppen door faalangst.

Reageer