Studeren in Amerika als internationale student

  • 4 October 2019
  • 11 reacties
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal ik ben een jongen van 15 jaar oud en ik zit momenteel in de derde op de middelbare school en als ik in de vierde ben geslaagd wil ik graag in Amerika gaan studeren. Ik vroeg me af of jullie misschien iemand kennen die dat al heeft gedaan en mij daar advies over kan geven of gewoon mij en beetje kan helpen (mijn ouders vinden het goed als ik daar ga studeren)

11 reacties

Hey Mr.onbekend

Een familielid van me is na haar middelbare studies een jaar in Amerika gaan studeren. Dit heeft bijgedragen aan haar talenkennis, en daarbij staan buitenlandse studies goed op je cv.

Je ouders vinden het goed dat je in Amerika gaat studeren. Heb je dit met school besproken? Zij zouden samen met jou kunnen bekijken wat jouw mogelijkheden zijn.

Het lijkt me sowieso verstandig om alvast te sparen. Ik vermoed dat een jaartje buitenland je best wat geld zal kosten. Daarbij zou je alvast kunnen beginnen met je kennis van het Engels bij te schaven, zodat je er in Amerika het beste uit kan halen.

Groetjes
Kenshin
Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

mijn mentor boeit het niks wat iemand na zijn middelbare school gaat doen en ik ga solliciteren volgende week voor een bijbaan en het liefst zou ik 4 jaar lang daar studeren maarw aarschijnlijk is dat veel te duur
Je zou, als je mentor geen actie onderneemt, naar een studiebegeleider kunnen. De kans is groot dat je deze bij jou op school kan vinden.

Gr. Kenshin
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

hebben wij niet
In dat geval lijkt het me verstandig om online te zoeken naar organisaties die je hierbij kunnen helpen. Vaak kan je deze contacteren of kan je naar een infomoment.

Gr. Kenshin
In dat geval lijkt het me verstandig om online te zoeken naar organisaties die je hierbij kunnen helpen. Vaak kan je deze contacteren of kan je naar een infomoment.

Gr. Kenshin

zijn er dan organisaties die je daar bij helpen?
Die zijn er inderdaad. Afhankelijk van het land waar je momenteel woont, kan je verder geholpen worden door bijvoorbeeld EF. Zoek hun doelen en projecten gerust eens op.

Gr. Kenshin
Super veel bedankt:]
Graag gedaan 🙂 Ik hoop dat je een boeiende tijd in het buitenland tegemoet gaat.

Gr. Kenshin
Graag gedaan 🙂 Ik hoop dat je een boeiende tijd in het buitenland tegemoet gaat.

Gr. Kenshin

maar zijn er ook organisaties die niet alleen je helpen om daar 1 jaar te studeren maar 4 jaar
Die vraag stel je best eens aan een van die organisaties. Wie weet kunnen ze je verder helpen, of kunnen ze je doorverwijzen naar organisaties die langere periodes in het buitenland regelen.

Gr. Kenshin

Reageer