Beantwoord

studeren in amerika

  • 23 September 2019
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
IRwhello people i'm a 15 year old boy who is in the third grade of the senior level and i'm planning to go to america as an exchange student if i have passed high school but i wonder if that is difficult
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 September 2019, 16:50

Bekijk origineel

5 reacties

Your English skills should be on level C1/C2
If you want to go to American High School
Hi Mr.onbekend

Als je overweegt (tijdelijk) in het buitenland te studeren, zou je dat met een docent kunnen bespreken. Je mentor zou je hier verder mee kunnen helpen. School zou samen met jou kunnen bekijken welke mogelijkheden voor je zouden kunnen openliggen, en hoe je je daar goed op kan voorbereiden.

Groetjes
Kenshin
Hey!

Aleereerst moet je nog het geluk hebben om een matching familie te vinden bij wie je een jaar mag wonen, dit wordt door uitwisselingsorganisaties gecoördineeerd. Weet wel dat als je ouder bent dan 18 je niet meer op uitwisseling mag naar een High School. Bovendien blijf je daar een heel jaar en mag je onder geen geding tussendoor terug naar huis. Als je dit doet moet je stoppen (natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals wanneer er iemand komt te overlijden). Oh, en je moet natuurlijk Engels kunnen.

Voor meer info zou je altijd op de website van FE kunnen kijken.

Groetjes,
Anoniempje
ik wil niet naar highschool maar studeren
Heb je het over een jaartje in het buitenland, of eerder over universitaire studies? In beide gevallen lijkt het me verstandig om te sparen, aangezien de kosten rond studeren in Amerika hoog op kunnen lopen. Verstandig lijkt me om dit alvast met je ouders te bespreken. Eventueel kunnen jullie nagaan of je in aanmerking komt voor een studiebeurs.

Gr. Kenshin

Reageer