Skip to main content

stress enzo

• October 8, 2025
  • 4 reacties
  • 29 Bekeken

Ik heb heel veel stress aan mn hoofd, school is heel druk en ik kan dit niet aan, heeft iemand tips?

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 8, 2025

Ik snap je wel hoor, school kan echt zooo druk zijn soms, dan zit je hoofd gewoon he-le-maal vol 😵‍💫 Wat ik dan doe is even alles opschrijven wat ik nog moet doen, dan weet ik het tenminste en zit het niet meer in m’n hoofd.

Ik probeer ook pauzes te nemen, gewoon even iets leuks doen, zoals muziek luisteren of tekenen. Als ik het echt niet meer weet, dan zeg ik het tegen de juf of mama, want dan kunnen ze helpen. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen hoor 💛 Je bent niet raar of dom als je stress hebt, echt niet! 💪✨

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 8, 2025

Ik snap het helemaal, soms is het eventjes te veel zoals Wolf ook al aangaf. Ik babbel er dan met vrienden over die ik vertrouw. Zij steunen mij er dan in. Als het mij te moeilijk wordt en ik durf het niet tegen mijn vrienden te vertellen schrijf ik het op, plaats ik het op het forum waar ik om hulp vraag. 

Hopelijk vindt je zo iemand in het leven waarbij je altijd terecht kan. Misschien helpt het ook als je er met je ouders of school erover hebt. Dan kunnen jullie samen naar oplossingen zoeken.

Als je dit niet durft kan je tips vragen door te chatten.

liefs Anoniem2040

Hoiikhebhulpnodig
Forum|alt.badge.img+1

Bij mij komt de stress meestal omdat ik de stof niet helemaal snap of ik te laat begonnen ben met leren, dus mij tip is, hou gewoon vol! En probeer elke dag een uurtje huiswerk te maken/ leren ipv een uur TikTok kijken. Groetjes! Xxx helpikhebhulpnodig

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 8, 2025

Dat snap ik Cupid. Want soms is school druk, ik heb een paar tips

Tip1: schrijf op wat je nog moet doen, dan hou je een overzicht van dingen die je nog moet doen of hebt gedaan, dan vergeet je niet wat je nog moet doen.

Tip2: vraag iemand om hulp, bijvoorbeeld je ouders of vrienden want die steunen je.

Tip3: praat er met iemand over bijvoorbeeld je ouders of vrienden, of zelfs je docent.

Tip4: hou pauzes, zodat je weer kunt nadenken wat je nog moet doen.

Ik hoop dat je aan deze tips iets hebt.