Vraag

stress door mn ouders

  • 20 January 2019
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn ouders die stressen me heel erg. Als ik woordjes wil leren dan doe ik dat altijd via wrts omdat ik dat fijn alleen zeggen mn ouders gelijk dat ik het via mn boek moet leren (dat kan ook maar wrts vind ik fijner). Altijd als ik ga leren kan ik dat niet omdat ik me niet kan concentreren omdat mijn ouders of hard met elkaar gaan praten of mij altijd gaan storen. Zij stressen me heel erg omdat ik nooit met rust kan leren en door hun krijg ik slechte cijfers. Ik heb nu toetsweek dus dan stress ik me nog meer aan mn ouders (als je wilt kan je vorige topic lezen), maar ik heb afspraken gemaakt met de afdelingsleider dat ik toetsen mag herkansen.

Mijn cijfers zijn slecht dat ik nu net zoveel onvoldoendes heb als vorig jaar. Alleen ik wil heel graag naar een andere school en daar voor moet ik voor alle vakken ruim een voldoende (ik weet niet precies hoeveel maar dit heb ik gehoord). Alleen het mag niet van mijn ouders tot dat ik voor alle vakken een voldoende sta. Mn ouders geloven niet eens in mij want zij denken dat ik naar mavo ga en dat vind ik heel vervelend.

Heeft iemand tips waardoor ik beter kan leren door al deze stress?

1 reactie

Hoi

Mijn ouders die stressen me heel erg. Als ik woordjes wil leren dan doe ik dat altijd via wrts omdat ik dat fijn alleen zeggen mn ouders gelijk dat ik het via mn boek moet leren (dat kan ook maar wrts vind ik fijner).

Misschien kan je zeggen dat je dat fijner vind omdat bij een boek de verleiding dat je gaat kijken groter is. En je leert het in een boek volgens mij via een rijtje en dan kan het zijn dat je het alleen op een bepaalde volghorde het weet. En bij wrts leer je ze ook meteen op de juiste manier schrijven. En wrts kan het bvb engels nederlands en andersom door elkaar gooien dat het moeilijker woord aan het begin.

Altijd als ik ga leren kan ik dat niet omdat ik me niet kan concentreren omdat mijn ouders of hard met elkaar gaan praten of mij altijd gaan storen.

Kan je niet beter in je kamer aan je bureau zitten. Haal daar dan alle afleiding dingetjes weg. Dat je je beter kan concentreren...

Heeft iemand tips waardoor ik beter kan leren door al deze stress?

Als ik tijdens school tijd moet werken ben ik altijd druk in me kop. En om iets rustiger te zitten heb ik kneedgym om me te vrummelen. En thuis heb ik stress balletjes op me bureau liggen. En maast mijn bureau hangt er een basketbal netje. Na elke opdracht mag ik er 1 in het netje gooien. Dat helpt mij. Misschien heeft iemand anders betere tips.

Groetjes
Bella

Reageer