Skip to main content
Vraag

strenge ouders ????

• October 13, 2025
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik zit in de  eerste vwo, en ik heb mijn eerste cijfer voor wiskunde. Het was dus een 5 en mijn ouders zeggen de hele tijd dat ik minimaal een 7 moet halen. Maar ik had echt goed geleerd voor mijn toets. Mijn vader was nog niet zo boos maar ik ben echt bang voor mijn moeder. En ze dreigen ook de hele tijd met dat ik moet stoppen met zwemmen maar dat is de enige waar ik echt goed in ben.  Ik mag bijna  niet afspreken met vriendinnen en moet om 7 uur slapen dus vroeg ik me af ik gewoon ondankbaar ben of dat dit gewoon niet normaal is ???? 

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • 2195 reacties
  • October 13, 2025

Misschien kan je met je ouders praten over hoe je je voelt? Je moet ook tijd voor jezelf hebben, zeker als zwemmen echt belangrijk voor je is! 

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 78 reacties
  • November 12, 2025

Mijn ouders zijn ook zo, als ik een wiskunde hebt gehaald  dan is het soms een onvoldoende en dan zeggen mij ouders, je moet hoger scoren met wiskunde, en ik doe echt mij best ik leer weken van tevoren. Ik moet van mij ouders 8 uur naar bed.

justGhast
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • 290 reacties
  • November 12, 2025

Hoi,

Dat er minimaal een punt moet worden gehaald hoor ik ook vaak. Dat ze zeggen dat ze de stekker eruit gaan trekken voor het zwemmen is niet leuk en die vroege bedtijd en het sociale leven beperken. Wat ik adviseer is: leer in blokken. Half uurtje leren en dan wat anders doen en dan ga je weer leren.  Je kan altijd je punt ophalen. In het begin vd 2e klas stond ik na pww 1 maar liefst 5.5 minpunten, maar heb er aan het einde van het schooljaar maar 0.5 overgehouden. Tip voor de andere vakken trouwens: gebruik flashcards. Deze hebben me naar 4 vwo geleid.

Met vriendelijke groeten,

ghast