''Stille meisje''

  • 29 February 2024
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallo! Ik ben 14 en ik word op school een beetje buitengesloten. Ik zit nu net in de 2e en een groot deel van mijn klas vind mij 'irritant’ 'stil’ en 'geen leerling van deze klas’. 

Ik ben zelf ook echt heel stil en ik vind hetniet makkelijk om sociaal 'leuk’ over te komen, ik ben gewoon best 'awkward’.

Nou heb ik ook wel een paar  goede vriendinnen (4😶), maar toch voel ik me niet echt thuis in deze klas, en ik mis mijn oude klas (groep 8).

Heeft iemand tips? Of maakt iemand hetzelfde mee?


1 reactie

Reputatie 3
Badge

Heyy @slay_all_day ,

Ik heb dat ook een soort van meegemaakt(eigenlijk nogsteeds een beetje). Ik weet hoe verveelend dat is. Ik zit zelf in de 3de maar heb nogsteeds geen vrienden dat ik denk van, dat zijn nou echt vrienden. Soms zie ik ze en dan zeg ik gedag en zit soms bij ze maar dat is het dan ook. Oke maar dit gaat over jou en niet over mij.

Dus je voelt je buiten gesloten door bijna de hele klas, wat vervelend voor je. 

Probeer te onthouden dat:

  • Je misschien nu niet echt goede vrienden hebt maar die komen echt wel, ookal ben je er (volgens jou)niet goed in.
  • Je gelukkig 4 een beetje vriendinnen hebt in de klas.
  • Je volgend jaar weer een nieuw klas krijgt (het lijkt lang te duren maar het gaat vast snel voorbij) en dan hoopen op een paar leuke mensen).

Ik ken je natuurlijk niet dus hetis een beetje moeilijk maar(Je hoort het vast vaker) je bent wie je bent. Je moet niet veranderen voor andere mensen zodat ze je leuker gaan vinden. Jou klas vind je misschien niet aardig of leuk genoeg maar dat ben je vast wel. En het maakt toch niet uit dat je stil bent, je praat misschien niet zo graag.

Ik snap het heel erg dat je graag terug wil naar je oude groep 8 klas maar helaas kan dat niet. Je hebt natuurlijk een goede band opgebouwt met je oude klas. Misschien kan je eens een keer weer afspreken met kinderen uit je oude klas, kijken hoe het met hun gaat. 

Ik hoop dat dit een beetje help:)) Als je nog vragen of iets kwijt moet kan je ze altijd stellen!!

 

XOXO

Reageer