Skip to main content
Vraag

stage bij familie

• November 25, 2025
  • 11 reacties
  • 115 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi iedereen, van mij mentor moeten we stage gaan lopen bij iemand die we goed kennen in de buurt( bijvoorbeeld familielid, buurvrouw of buurman. Alleen het moet, je moet stage lopen, maar gelukkig krijg je wel een dag vrij en je stage moet minimaal 5 uur duren. Alleen het probleem is ik weet niet of me ouders nog werken, ik weet dat me vader al met pensioen is Alleen van mij moeder weet ik het niet. Wat als ik geen stage kan vinden, omdat mij tante en oom en neefje en nichtje wonen in Amerika, Engeland, New York, andere delen van de wereld, en mij oma die woonde in Nederland allen ze is dood, en nu heb ik misschien niemand, en je moet al stage hebben gelopen voor de voorjaarsaanbieding.

Dus wat moet ik doen heb iemand tips of advies.

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 

11 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 25, 2025

Wat voor stage moet je precies doen?

Bespreek dit met je mentor, die kan heus wel een oplossing vinden.

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 25, 2025

Mag je in dat geval niet bij buren of bijvoorbeeld de familie van je beste vriendin stage lopen? Hier kun je namelijk niks aan doen dus dan moeten ze daar rekening mee houden. Ik zou dat eens vragen aan die mentor, die begrijpt dat vast wel.  Groetjes Tjempie xxx

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 25, 2025

Ok, familie is dus lastig. Maar buren dan? Of vrienden. Als het niet lukt moet je met je mentor overleggen, dan kan hij/zij je verder helpen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 29, 2025

Oke dankjewel ​@Diana en ​@ja_ppie en ​@Tjempie 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 29, 2025

Hey ​@miarabel457  ik hoop dat het opgelost is? 👍🏼 Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 6, 2025

Hoi ​@Tjempie, ik mag wel bij mij buren stage lopen, alleen ik weet niet of ze werken in een bedrijf of iets anders, ik weet uberhaupt niet of ze iets doen, met een bedrijf, en vriendinnen heb ik niet, ik bedoel vriendinnen die echt om je geven als er iets is, maar bedankt dat je het vraagt, mij vader gaat wel kijken of ik bij het ziekenhuis stage kan lopen, alleen dat duurt denk ik wel even, maar bedankt voor het idee. ​@Tjempie.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 6, 2025

Hoi ​@Diana we moeten stage lopen, met een warm contact dus iemand die altijd dicht bij je is, zoals familie, of buren.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 6, 2025

@ja_ppie Hoi ja-ppie, dat is wel een goeie van je alleen ik heb geen vrienden, ik bedoel geen vrienden die echt om me geven, of vriendinnen, en ik weet ook nìet of me buren werken want mij buren zijn een beetje oud, en ik weet uberhaupt niet of ze iets met werk of een bedrijf doen. Maar ik waardeer je idee, antwoord of oplossing, dankjewel.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 6, 2025

Hoi ​@Tover01, ​@Diana, ​@ja_ppie , ​@Tjempie, dankjewel voor jullie ideeen, oplossingen, ik waardeer het, bedankt. Iedereen bedankt die op mij vraag heb gereageerd.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 7, 2025

Heb het gewoon met je ouders er over die kunnen je wel helpen met iemand waar je stage kan lopen 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 21, 2025

Hoi ​@NN15000  dat is wel een goed idee, maar ik heb binnnen kort ouders gesprek op mij middelbare school, en daar gaan me ouders vragen waar ik stage kan lopen en of hun misschien een plek weten waar ik stage kan lopen.