speciaal onderwijs is prut

  • 22 March 2019
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit sinds zo'n twee jaar op het speciaal onderwijs omdat het door stress en oververmoeidheid niet meer lukte om regelmatig naar school te gaan. Maar ik voel me totaal niet op mijn plek.
De hele dag zit ik alleen maar aan m'n eigen bureau, mijn eigen werk te doen. Nauwelijks gezelligheid ofzo. Het helpt ook niet dat je de hele dag in hetzelfde lokaal zit en geen klassikale les krijg. Het is dus extreem saai, vooral omdat ik van atheneum af kom en nu tl doe, i.v.m. stress. Nu kijk de de avond voor een toets mijn boek door en haal ik een 9. Het grootste deel van de stof heb ik al eerder gehad.
Ik heb ook niet echt prettige klasgenoten ofzo, er zit bijvoorbeeld iemand in mijn klas die gaat lopen zeggen dat hij de kop van de docent er gaat aftrekken omdat hij niet meer op zijn tablet mag... Fantastisch om elke dag dat soort uitspraken aan te horen. Niet dus.
Ik ben nu al een week niet naar school geweest en heb volgende week een gesprek. Door stressgevoeligheid kan ik waarschijnlijk geen opleiding doen en misschien zelfs niet werken.
Dus de motivatie om daar die prut plek te gaan is ver te zoeken nu.

Wat zijn jullie ervaringen op speciaal onderwijs?
En voor degenen die nu niet meer op t speciaal onderwijs zitten, wat doe je nu?
Werk/opleiding/regulier onderwijs/uitkering?

3 reacties

Hoi

Je volgt speciaal onderwijs, maar voelt je er niet op je plek. Inderdaad lastig om naar school te gaan, als je je niet gemotiveerd voelt.

Is het gesprek dat je volgende week hebt, een gesprek waar je zou kunnen aangeven dat je je niet goed voelt in de klas? Het lijkt me nuttig dat je mentor of leerlingenbegeleider op de hoogte is van hoe je je voelt. Vertel gerust over de frustratie en twijfels waar je mee zit. Wie weet is een andere formule of type opleiding mogelijk.

Groetjes
Kenshin
hey

ik zit nu 7 jaar op speciaal onderwijs.

met mijn ervaringen scheelt het heel veel per school en per niveau hoe het is.

ik zit op praktijk niveau en heb een best fijne school. maar mijn broer die zit ook op speciaal onderwijs en bij hem is het minder fijn...

wat wil je weten?
Ik heb het vorige week ook aangegeven op een gesprek op school. We gaan volgende week kijken naar een passende oplossing maar ik ben heel bang dat er niet veel anders voor me is.
Regulier onderwijs wordt hem niet... En speciaal past niet. Er is nu wel een soort school in beeld die gericht gaat opleiden naar een beroep, maar dat is ook niet heel erg passend als er wordt gezegd dat werk een stap te ver is.
Het is zo waardeloos allemaal. Ik wil graag leren en een diploma halen maar op deze manier kan het echt niet.

Reageer