Skip to main content
Vraag

Slim + ongemakkelijk

• May 28, 2025
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1

Hey allemaal

ik zit momenteel in de basisschool, mn laatste jaar. Maar ik ben dus best wel slim. En ik wil niet stoefen ofzo! 
 Op het eerste rapport van dit jaar hd ik een gemiddelde van 9,7 en bij de andere soort van dingen(moeilijk om uit te leggen) had ik ook bijna altijd 5/5. 

Ik ben nu de beste van mn klas, maar ik ga volgend jaar latijn doen en ik heb schrik dat ik dan daar ni goe aan ga kunnen wennen in het begin, omdat alles daarvoor snel ging.

Ik doe sinds het eerste leerjaar al extra werk. Dus ik weet ni of dat snappie?

Ik hoef bijna nooit te studeren omdat ik, na het opletten in de les, het vaak gewoon onthoudt. Maar ik heb schrik dat ik volgend jaar opeens wel moet studeren en dat dan ni kan.

Dus op het einde van het zesde leerjaar heb je ook eindtoetsen. Ik ben nu gewoon (waarschijnlijk is dat niet zo hard nodig) veel aan het studeren zodat dat volgend jaar dan ook makkelijker zou zijn ofzo. Maar nu heb ik toch het gevoel dat ik nog steeds veel minder studeer dan andere mensen. 
Kan iemand helpen?

3 reacties

• May 28, 2025

Hallo,

Aangezien je nu nog op de basisschool zit is dat logisch. Als je gymnasium gaat doen hoef je je er niet voor te schamen dat je veel minder studeert. Je hebt nou eenmaal een ander niveau. Waarschijnlijk gaat dat op de middelbare wel veranderen.
Ik herken mezelf wel een beetje in jouw verhaal, en ik heb het ook op de eerste 3 jaar van de middelbare heel makkelijk gehad. Daarom heb ik altijd extra dingen gedaan, voor Latijn/Grieks vooruitwerken, extra projecten doen voor bijvoorbeeld natuurkunde, of zo. En in de 3e doe je profielkeuze, ik doe nu 3 extra vakken en ze bieden bij mij op school ook (in samenwerking met een universiteit) colleges aan voor extra projecten.
En als je daar allemaal geen zin in hebt, zou ik vooral genieten van de overvloed van extra tijd die je hebt! 

Ik hoop dat dit je geholpen heeft :)

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Veel succes op je nieuwe school! 

Als je latijn gaat doen is dat meestal ipv andere uren die atheneum wel heeft. Dit is niet erg hoor. Als je het echt niks vindt kan je het altijd nog laten vallen.

Gebruik je slimheid om op de middelbare school te leren plannen. Ga niet voor elke toets weken leren, want dan heb je het in de 3e heel lastig (ervaring) 

Liefs 

Forum|alt.badge.img
  • June 14, 2025

Ik zit op het gymnasium en sommige kinderen leren heel veel sommige kinderen leren zowat niet mr het verschilt echt per persoon alleen ik vond de eerste wel makkelijk mr de 2e...