Slechte cijfers, 3 VWO

  • 2 December 2018
  • 1 reactie
  • 461 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoii
ik zit nu in 3 VWO en het gaat niet zo lekker. Eerst zal ik even wat zeggen over andere cijfers van de afgelopen 2 jaar

1 vwo: 1 6 gemiddeld de rest allemaal 7,8 of 9.
2 vwo: 2 6en gemiddeld de rest allemaal 7,8 of 9
3 vwo: 1 trimester voorbij 1 4, 4 5en 2 7ens, 1 8 en de rest stuk of 6 6sen.

Ik sta er dus dit jaar heel erg slecht voor. Ik voel me hierdoor niet zo goed. Ik durf mijn cijfers niet meer te vertellen thuis en voor vakken waar ik andere jaren heel goed voor stond sta ik nu verschrikkelijk slecht. 2 jaar lang een 9 gestaan voor wiskunde heb nu een toets gehad die super goed ging maar heb een 3.9. Ik schrik continu en niks helpt leer keihard en de toetsen gaan goed maar mijn cijfers zeggen het omgekeerde. Heb in de afgelopen 2 jaar niet zoveel onvoldoendes gehaald als alleen dit trimester.

kan iemand mij advies geven? Wil echt niet naar 4 havo zit dan te denken aan 3 vwo opnieuw.

xx Anoniem14x

1 reactie

Hoi!

Het is niet fijn als je cijfers zakken, al helemaal niet wanneer je hier echt wel je best voor doet.
heb je enig idee hoe het komt dat je cijfers zakken? Het kan zijn dat je je bv. emotioneel niet zo lekker voelt, te weinig slaapt, leerstof niet snapt,...

Misschien kan je eens aan je mentor (of een vakspecifieke leerkracht, leerlingenbegeleider,...) vragen of zij tips hebben. Dit kan gaan over studiemethode, planning,...
Je kan ook vragen om je toetsen in te kijken om te zien waar het fout is gelopen

Ik snap heel goed dat je het niet meer aan je ouders durft te tonen. Ik vrees echter dat het juist minder tof is als je ouders op je rapport plots slechte cijfers zien staan terwijl ze daar geen idee van hadden.
Denk je dat je ouders boos zouden zijn, ook al leg je uit dat je echt wel je best doet?

Het kan ook zijn vwo wat te zwaar voor je is en je daarom beter naar havo gaat, maar dat lijkt me eigenlijk nogal vreemd als je daar in de voorbije jaren nooit iets van gemerkt zou hebben.

Succes!
Groetjes
Lot

Reageer