Vraag

Slecht cijfer op een dossiertoets

  • 22 October 2018
  • 4 reacties
  • 193 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik zit in 5 gymnasium en heb dit jaar al 1 proefwerkweek gehad. We hebben nu al een cijfer terug van geschiedenis en het is een 4,8. Ik ben echter een week van tevoren begonnen met leren en heb er veel tijd in gestoken. Het cijfer is ook nog eens voor op mijn dossier en dat blijft dus staan. Ik snap alleen niet wat ik fout heb gedaan. We zullen het proefwerk nog bespreken dus dan kan ik vragen stellen als ik die heb, maar hoe zorg ik ervoor dat het de volgende keer beter gaat?

Groetjes

4 reacties

Aan de hand van de bespreking van de vorige toets kun je kijken waar jou minpunten zitten en daarop oefenen. Je kan natuurlijk ook je docent om advies vragen.
Wat ik altijd doe voor dossiertoetsen is op examenblad.nl oude examens oefenen om te kijken of ik de stof begrepen heb. Soms zit er een oude examenvraag letterlijk in de toets en dan weet ik het goede antwoord al 🙂
Hoi KareldeGrote,

De toetsen verschillen elke keer weer met welke onderwerpen erin komen, maar ik ga zeker de site examenblad.nl gebruiken! Bedankt voor de tip!

Groetjes
De onderwerpen verschillen wel, maar wellicht geef je te bondig antwoorden of wijk je teveel van de vraag af.
Hoe dan ook zal je docent wel wat tips kunnen geven.
Hoi,

Om te weten waar je je in kan verbeteren, is het zaak om te weten wat er te verbeteren valt. Dat betekent dus dat je je fouten moet analyseren en aan de hand van je fouten een plan kan maken voor de volgende keer.

Je kan hier natuurlijk hulp voor vragen aan je docent. Die zal je daar vast verder mee kunnen helpen.

Heb je je toets inmiddels al ingezien?

Gr. Pin

Reageer