Skip to main content
Vraag

schoolstress, faalangst

• 28 januari 2025
  • 3 reacties
  • 27 Bekeken

Hallo,

Ik zit in het 3de middelbaar in België in de richting moderne talen. De laatste tijd gaat het echt niet goed met me op school. Ik heb enorme moeite om me te concentreren, zelfs als ik uren achter mijn bureau zit. Het voelt alsof alles wat ik doe fout gaat, en dat begint me echt op te breken.

Tijdens toetsen loopt het helemaal mis. Ik raak vaak in paniek, mijn hoofd slaat compleet dicht en dan maak ik fouten, zelfs bij dingen die ik eigenlijk goed heb geleerd. Het is alsof mijn brein blokkeert zodra de druk toeneemt.

Zijn er misschien anderen die dit herkennen? Of hebben jullie tips om hiermee om te gaan, zodat ik weer wat rust kan vinden en beter kan presteren? Alle ideeën zijn welkom, want ik voel me echt vastzitten.

3 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+3

Hoi! 

Sinds wanneer heb je last van je stress problemen? En weet je ook waar je dan bang voor bent? Want zover ik hoor, ben jij super slim en leer je goed, dus wat is er om bang voor te zijn. Ik zelf heb misschien last van druk van mijn ouders, die graag willen dat ik goeie cijfers haal..

Liefs,

Nieuwsgierig Aapje 

• Net nieuw
  • 1 reactie
  • 29 januari 2025

heyyy 

ik begrijp je ik heb precies hetzelfde , maar wat ik probeer is stress verkomen. en dat doe ik door pauzes te nemen tussen het leren door. Of een oefening doen waarbij je rustig wordt ( kun je vinden of youtube ). En hoe moeilijk het ook is maar het aller belangrijkste is in je zelf vertrouwen. Want je dan waarschijnlijk zo veel geleerd dus je hebt het wel in je hoofd maar door die stress onthoud je het niet. Dus probeer in jezelf te vertrouwen en dan weet ik zeker dat het goed komt 

veel succes! :))))) 

ik hoop dat het voor je werkt! <3

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 204 reacties
  • 30 januari 2025

Ik heb niet meteen een oplossing maar ga es praten met het Centrum voor leerlingenbegeleiding = CLB op jouw school (elke school heeft dat denk ik). Dat is gratis en vertrouwelijk, ze helpen bij problemen als studiekeuze, faalangst, pesten, enz dan kan je er toch al eens met iemand over praten 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen