Skip to main content

School geeft me heel veel huiswerk. Ik snap de helft niet en wat ik snap is heel moeilijk voor mij. School geeft me gewoon heel veel stress en daarom denk ik soms een zelfmoord. Ik weet het, school is nog maar net begonnen en ik moet nog "wennen" aan de middelbare. Maar het is gewoon te moeilijk

Iemand tips?

Groetjes mij @Anoniemxv 

De tekst is aangepast door de Kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 6: Plaats geen schadelijke,  inhoud of links op het forum.

Hoi @Anoniemxv

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lotte (De Kindertelefoon) 


Hoi,

@Anoniemxv Wacht het af! De eerste wordt een geweldig jaar. Je zit nu in de "testfase". Ik had ook veel stress in de brugklas. 11 jaar en op gym-1. Tja... Maar... dat gaat over. Ze willen kijken of je het niveau aankan en dan geven ze minder op. 

Vraag de docent waarvan je het huiswerk niet begrijpt om hulp! Dat meen ik echt als een gym-3-leerling.

Succes en zet hem op. Jij kan dit!

Vele groetjes,

justGhast


Met wennen heeft het niks te maken, ik zit nu in 4vwo en ben ook behoorlijk gestressed. Kun je er met je ouders/docenten/mentor over praten? Wat ook kan helpen is efficiënt te leren, het kan de stress verlagen (bij mij werkt het niet, maar misschien bij jou wel). Verder kan het helpen om ontspanningsoefeningen te doen, ademhalingsoefeningen ofzo. En de vinger methode helpt heel goed bij mij. Dan tik je met je duim je wijsvinger aan, dan je middel vinger, dan je ringvinger en dan je pink. En dat dan snel, zonder fouten. En als dat te makkelijk is kan je ook nog 1, 3, 2, 4 doen. (Wijsvinger, ringvinger, middelvinger, pink). Ik zou er wel met iemand over praten want door school aan zelfmoord denken is echt niet goed. Je kan zoals @Lotte7 al zegt ook contact opnemen met 113. Of gewoon chatten met de kt. (KT  doet het veel beter na mijn mening, je kan effe kijken welke voor jou het fijnst is) 

Sterkte!


Bedankt voor de lieve reacties allemaal! Sorry Kt voor het schelden🫢

Morgen ga ik misschien bellen, ik moet nog even kijken

Groetjes mij @Anoniemxv 


Heyy,

De eerste weken van de middelbare school zijn idd pittig.. Een nieuwe school, nieuwe manier van lesgeven, een nieuwe klas, veel huiswerk.. Je draai daarin vinden is lastig en het is helemaal niet gek dat het allemaal wat te veel is voor.

Het lijkt me goed dat je eens met je mentor gaat praten over de stress die je ervaart door school. Hij/zij kan je hier goed in begeleiden en helpen en je mentor heeft denk ik wel tips voor je om het wat makkelijker te maken voor jezelf. Ook is het misschien fijn om dit eens met je ouders te bespreken die kunnen je hier ook wel bij helpen denk ik. 

En zoals al wordt gezegd door de anderen als je aan zelfmoord denkt kan je altijd contact opnemen met https://www.113.nl/ voor hulp en de kindertelefoon staat ook iedere dag voor je klaar!

Veel sterkte en hou vol! Het komt echt goed ik geloof in je!💪💪

Liefs, ItsJustMe <3


@Anoniemxv 

Ik heb een aantal tips voor je:

  • Ga praten met je mentor/vertrouwenspersoon
  • Probeer het huiswerk te verspreiden over de dagen. Geeft al veel rust
  • Vraag de vakdocent om uitleg
  • Overweeg om een lager niveau te gaan doen. Als je bijvoorbeeld Havo doet Mavo gaan doen

Hopelijk helpen deze tips!


Hoi lieve @Anoniemxv!

Wat vervelend dat het zo moeilijk gaat op school!

Huiswerk is in de eerste weken best wel wennen.

Ik sta helemaal achter de tips van de anderen.

Liefs.

@Wolkje 


@anoniempje6666 ,

Ik doe havo maar ik wil waarschijnlijk iets met sterrenkunde doen en daar heb je vwo diploma voor nodig. Dus ik kan liever niet lager doen :(

Groetjes mij @Anoniemxv 


Reageer