Skip to main content
Vraag

schoollaptop

• 27 februari 2025
  • 6 reacties
  • 47 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Kan mn school kijken what ik op deze site doe als ik t op n schoollaptop doe???

Groetjes eendjeee

6 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 86 reacties
  • 27 februari 2025

In principe zouden ze daar bij kunnen ja.
Via je browser geschiedenis, en als je ingelogd op het forum blijft zou iemand erbij kunnen.

Als je zeker wilt zijn, open dan een incognito of privacy window.  Die onthoudt niets op je computer. Je moet dan wel elke keer inloggen, hij blijft niet ingelogd.
Sluit het venster als je klaar bent.

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2442 reacties
  • 27 februari 2025

Hey, voor de zekerheid kun je altijd de "incognito" modus gebruiken, of ruim altijd de cookies op via instellingen van Chrome of Edge. Je kunt wel even opzoeken hoe dat moet. https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/cookies-verwijderen

En als je helemaal zeker wilt zijn dat niemand mee kijkt moet je " Tor browser" installeren op je laptop, of DuckDuckGo. Of idd de laptop niet gebruiken als je het niet vertrouwt. 

Liefs, Tover xxxx 

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1744 reacties
  • 27 februari 2025

Ze kunnen wel meekijken ja, verder gewoon de tips van ​@Tover01 volgen en het komt wel goed :). Als je echt iets prive's wil doen, gebruik dan je telefoon of een ander apparaat. Dan weet je zeker dar je goed zit.

Groetjes Lupus

Charlotte2024
Forum|alt.badge.img+1

Ik denk van wel, sowieso als je ingelogd bent op je schoolaccount.

Ik heb ooit gelezen dat sommige scholen keyloggers en/of screenloggers installeren op school laptops, dus alles wat je doet op je scherm en typt zien ze, inclusief dingen die je opzoekt met de incognito modus aan of zelfs in tor-browser. Maar ik weet niet zeker of het ook in Nederland kan zijn.

Ik zou niks doen op die laptop wat je niet wilt dat iedereen het ziet.

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Als je het thuis doet of op den niet school wifi werkt incognito modus prima (zover de school geen spionnen bureau is en hele gekke dingen van je kan zien, maar dit doen ze dus meestal niet). Op de schoolwifi kunnen ze het in principe wel doen.

Let wel op dat dit in principe onder geheimhouding valt, en zolang je niet hele gekke dingen doet zal het wel meevallen. Dus als je een spelletje doet in de les zullen ze niet perse een alarm krijgen (zolang ze geen spionnen zijn dus).

Liefs 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Toevoeging: als je op school zit of thuis een toets maakt, mag de school meekijken. Anders niet. Bron (klik)

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen