Hoi, ik ben bang dat ik dit school jaar niet ga halen. Ik sta 2.3 te kort. En mag maar 2.5 te kort Staan. En ik moet nog een hele toetsweek. Heeft iemand tips? Voor beter leren voor toetsen ofzo? Bedankt
Hoi!
Misschien heb je niet zoveel aan mijn advies, want ik ben niet de beste in leren, maar ik zal toch proberen goed advies te geven.
Zie de proefwerkweek als een kans om je gemiddelde om hoog te halen, want als je voor (bijna) alle toetsen een goed punt haalt, zul je vast gemiddeld wel goed genoeg staan. Probeer op tijd te beginnen met leren (ik stel het altijd uit haha) en ga niet teksten of woordjes steeds opnieuw doorlezen, want dat onthoud je echt niet.
Voor taalvakken zoals Frans, Duits, Engels, Grieks en Latijn kun je het beste flashcards maken. Dat zijn kaartjes met op de ene kant het Nederlandse woord en aan de andere kant het woord in die taal. Je pakt dan een kaartje en je zegt hardop wat je denkt dat de juiste vertaling van het woord is. Dan draai je het kaartje om en kijk je of je het goed hebt. Maak twee stapels van goede en foute kaartjes. Als je alles hebt gehad, leg je de goede kaartjes aan de kant en herhaal je wat je net hebt gedaan met de foute kaartjes. Zo blijf je doorgaan tot je alle woordjes weet.
Voor tekstvakken zoals aardrijkskunde, biologie en geschiedenis kun je het beste een samenvatting maken. Dit kan in de vorm van een tekst, mindmap of kolomsamenvatting, wat je zelf fijner vindt. Ik wens je nog veel succes met leren!
https://youtube.com/@goharsguide?si=KenSxyXZ0zLyuPNk
Hij geeft veel tips voor school en alles, het is wel in het engels
Groetjes mij
Btw Kindertelefoon dit is niet mijn kanaal
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.