Vraag

school wisselen

  • 17 February 2019
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil heel graag naar een andere school, omdat ik de school waar ik nu op zit niet leuk is en het was niet mijn eerste keuze (met van groep 8 naar de vo). Mijn ouders hebben me op een topsport school gezet terwijl ik niks met sport ga doen en vanwege de afstand, maar de school waar ik graag heen wil is ook niet ver van huis.

Ik graag van school wisselen alleen het is een school met hoge eisen (cijfers) en door mijn ouders krijg ik erge stress en sommige docenten leggen niet/ niet goed uit en daardoor sta ik voor 5 vakken onvoldoende en voor 3 op/voor het randje.

Mijn mentor weet hiervan en mijn vriendinnen ook, maar ik mag pas gaan van mn ouders als ik hele goede cijfers heb en voor alles een voldoende. Ik vind dit heel irritant en mijn ouders die denken dat ik naar mavo ga (lees andere topic) en dat zit heel erg in de weg.

Ik zit nu in de derde, maar ik wou vorig jaar al gaan en dit schooljaar op een andere school beginnen alleen mijn vader beslist dit soort dingen altijd. Ik heb het tegen mijn moeder gezegd alleen zij loopt altijd als een schoothondje achter mijn vaders beslissingen aan en dat haat ik. Ik heb zelfs gezegd "wees blij dat ik naar een school wil gaan. Ik zit op een topsport school terwijl ik niks met sport ga doen." maar dat heeft ook niet geholpen.

Heeft iemand een tip hoe ik naar een andere school kan gaan, want ik wil heeelll graag weg van mijn huidige school?

1 reactie

Hoi

Je zou graag van school veranderen. Als ik het goed begrijp, heb je het hier al met je mentor over gehad. Wat zei je mentor? Hij of zij zou samen met jou kunnen bekijken welke opties je hebt. Je mentor zou ook kunnen samenzitten met je ouders, en uitleggen waarom het belangrijk is om een opleiding te volgen waar je je goed bij voelt.

Groetjes
Kenshin

Reageer