Vraag

school stress

  • 2 October 2019
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

Badge
Hoi ik ben 13 en ik zit in mavo 3. Ik heb super veel stress voor school en wil daarom ook niet meer naar school. Ik ben nu dus ook 3 dagen thuis gebleven , omdat ik ziek was van de stress nu moet ik morgen weer naar school alleen ik wil/durf niet... Iemand een conclusie waarom ik niet naar school wil/ durf? Of advies voor minder stress? Alvast bedankt!🙃

2 reacties

Hey,

Als je school stress hebt, is het beter om het rustig aan te doen alleen is dit heel moeilijk door veel verplichtingen (En ouders). Ik denk dat het slim is dat je er eens goed over na denkt of je niet boven je niveau zit. Dit hoeft niet te betekenen dat je de lesstof niet begrijpt, maar het kan ook zijn dat alle verantwoording te veel is. Als je niet lekker in je vel zit moet er wel iets aan gebeuren. Of dat nou begeleiding is, of misschien een niveautje lager gaan doen. Praat er eens met je ouders over, want als je veel stress hebt zit dit enorm in de weg voor he loopbaan.

Het kan ook zijn dat de overgang van basis, naar middelbaar onderwijs een beetje te veel is. Of dat je een lichtelijke faalangst aan het ontwikkelen bent.

Praat met je ouders, of met je mentor. Hun kunnen vaak veel betekenen in al deze situaties.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Als je nog vragen/problemen hebt, help ik je graag!


Veel geluk en succes,
LVA


PS. sorry voor spelfouten, ik zat op kader🤫😜
Reputatie 2
Badge +1
Hoi,
Wat vervelend zeg.. Ik stress me soms ook heel erg voor school. Soms denk ik ook echt: Kan ik vandaag niet even thuis blijven? Ik denk dat ik weet waarom je niet naar school wilt: Je bent bang dat docenten je werk niet goedkeuren of gaan 'zeuren' over je cijfers en dergelijke.
Misschien helpt het als je met een paar vrienden/vriendinnen huiswerk op school gaat maken. Het klinkt misschien heel saai, maar klaar ik klaar!!
Ook zou ik zegen gaan praten met je mentor en ouders. Het klinkt misschien heel stom maar het helpt waarschijnlijk wel. Misschien heb je op school ook wel een contactpersoon om mee te praten. Dat je daar bv elke week een gesprekje bij aanvraagt. Je kunt dan bespreken hoe de afgelopen week ging. MIsschien lucht dat wat op!! Ik hoop dat je hier wat aan hebt. STAY STRONG!!

Reageer