Skip to main content

school laat me echt huilen, jullie ook?

• October 23, 2025
  • 10 reacties
  • 83 Bekeken

tesjebesje
Forum|alt.badge.img

heyy! ik heb de laatste tijd zo een koppijn als ik aan school denk (ik zit op het 4e jaar gymnasium) en wil weten of ik de enige ben die soms oprecht tranen in haar ogen krijgt van huiswerk maken of leren voor toetsen!

hebben jullie dat ook?

10 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@tesjebesje ,

Wat rot zeg, ik snap je wel en heb ik zelf ook soms. Het voelt bij mij soms alsof er extra op mijn schouders wordt getild.  Kun je dit ook aangeven op school? Misschien kunnen ze met je mee denken en minder zwaar voor je maken. Dat je hoofdpijn hebt is echt niet fijn en is dan ook lastig concentreren.  Ik hoop dat je snel minder hoofdpijn hebt en school misschien voor iets kan zorgen.  Weet in ieder geval dat je hier niet de enige in bent. ♥️

Liefs ♥️

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 23, 2025

Ik heb hier geen last van, maar probeer af en toe ff pauze te nemen, wat drinken of muziek luisteren helpt vaak wel een beetje als je gestresst bent

xx liefs Wolf 🐺

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 23, 2025

Hoi, ik ook. Te vaak. Overweging:  trapje lager. Maar ben ik nog niet uit. Doby xxx

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 23, 2025

Jaa girll ik snap je.. :(

Ik heb zelf vaak mijn comfort knuffel mee naar school genomen, om daar lekker in te janken. 

Misschien kun jij het aan iemand zeggen dat dit zo moeilijk voor je is?

Verder weet ik niet zo veel maar veel liefs en een digitale huggie van mijjj🫂

tesjebesje
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 24, 2025

Hi ​@tesjebesje ,

Wat rot zeg, ik snap je wel en heb ik zelf ook soms. Het voelt bij mij soms alsof er extra op mijn schouders wordt getild.  Kun je dit ook aangeven op school? Misschien kunnen ze met je mee denken en minder zwaar voor je maken. Dat je hoofdpijn hebt is echt niet fijn en is dan ook lastig concentreren.  Ik hoop dat je snel minder hoofdpijn hebt en school misschien voor iets kan zorgen.  Weet in ieder geval dat je hier niet de enige in bent. ♥️

Liefs ♥️

fijn om te lezen dat zoveel mensen dit ook hebben en ik niet de enige ben! ik hoop ook het beste voor jou boterbloempjee<3

tesjebesje
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 24, 2025

Jaa girll ik snap je.. :(

Ik heb zelf vaak mijn comfort knuffel mee naar school genomen, om daar lekker in te janken. 

Misschien kun jij het aan iemand zeggen dat dit zo moeilijk voor je is?

Verder weet ik niet zo veel maar veel liefs en een digitale huggie van mijjj🫂

ooh ja die is handig! ik neem vanaf nu ook wel mijn comfort knuffel mee voor als het even niet goed gaat. jij ook een heerlijke digitale knuffel van mij!!<333

Forum|alt.badge.img+1

ik doe zelf atheneum en kan soms echt wel huilen van wat ik allemaal moet doen. heb bijna nik meer naast school

Forum|alt.badge.img+1

heyy! ik heb de laatste tijd zo een koppijn als ik aan school denk (ik zit op het 4e jaar gymnasium) en wil weten of ik de enige ben die soms oprecht tranen in haar ogen krijgt van huiswerk maken of leren voor toetsen!

hebben jullie dat ook?

Zeker! Ik zit momenteel in de 3e van Gymnasium, maar ben uitgevallen en zit voorlopig thuis.

Even achtergrond verhaaltje:

Ik heb autisme maar zit op ‘normaal’ onderwijs omdat ik ook hoogbegaafd ben, dus meer uitdaging nodig heb. Afgelopen voorjaar kwam ik terecht in een depressie (Eigenlijk al vorig jaar volgens mij). Hierdoor ben ik halverwege de 2e uitgevallen op school. 

Met de leerplicht ambtenaar is toen besproken dat ik vrijstelling kreeg. Het enige wat ik moest doen, was de laatste toetsweek 1 van mijn onvoldoendes omhooghalen. Dit is me op het nippertje gelukt, en ze hebben me over gelaten naar 3 Gymnasium.

Nu ben ik echter wéér volledig uitgevallen (Ik had hiervoor een aangepast rooster, ik maakte alleen de vakken die ik moeilijk vond/nieuw waren+ mentorles op school, de rest maakte ik zelf thuis). Dit omdat ik de hele tijd wordt gepusht om toetsen te maken en omdat er niet naar me wordt geluisterd als ik aangeef dat ik hulp nodig heb of iets teveel is. Met mij mentaal gaat het de laatste tijd ook op en af, soms heb ik weer van die verschrikkelijk depresieffe momentjes dat ik weer ff helemaal geen zin heb in het leven.

Dus nu zit ik sinds deze week weer thuis.

Momenteel is het zo ver, dat mijn ouders, ik en mijn begeleiders aan het kijken zijn voor andere scholen.

Xoxo

J.

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 12, 2025

Ik heb er ook last van maar ik jank niet, alleen mij ouders willen dat ik met toetsen een hoog cijfer haal, ik zit op Middelbare school, doe Vmbo BB

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • November 12, 2025

Hoi,

Ik zit ook toevallig in de 4e en ook gymnasium en ik heb dit ook af en toe voor proefwerken, komt ook omdat ik vanuit school en ziekenhuis niet genoeg steun en hulp krijg van met hoe het ervoor staat medisch, maar vroeger had ik er ook last van dat er zoveel proefwerken waren en huiswerk was. Mijn vriend(en) hebben me zeer geholpen door erover te praten met me, maar mijn oude mentor ook. Dus misschien kan je iets van vrienden/vriendinnen vragen om er even over te praten/je wat motivatie te geven of als je wilt met je mentor te praten. Super veel succes verder met je proefwerken/huiswerk/SO.

Groetjes,

ghast