Hey lieve mensen <3
Ik stortte vandaag helemaal in, vooral lichamelijk want ik had heel erg hoofdpijn. Ik ging namelijk met mijn vader naar wiskunde kijken, ik snapte bijna niks ervan. Mijn vader snapt niet dat ik de enige van de klas ben die wiskunde moeilijk vind. Maar dat is wel zo! Ik snap nu achteraf niet waarom, maar ik raakte helemaal overstuur. Mijn vader vond dat ik niet zo overdreven moest doen en daar moest ik natuurlijk ook weer van huilen. Toen moest ik van mijn vader de rekenregels overschrijven tot ik ze uit mijn hoofd kende. Ondertussen gingen mijn ouders overleggen op hun kamer Nu zijn ze tot de conclusie gekomen dat hoboles en orkest te zwaar voor mij is. Klopt wel, en ik oefen ook heel vaak niet nu ik in de 1e klas zit en dat schiet natuurlijk ook niet op. En ik moet van mijn vader verplicht planningen maken en vooruit kijken. En dat was ook een drama.
Maar ik vind het zo lastig om afscheid te nemen van hoboles. Ik weet niet waarom. Ik denk gewoon omdat ik altijd in mijn hoofd had om later naar het conservatorium te gaan en degene van wie ik les krijg, ik het soort van ook zielig vind voor haar ofzo, ze is aardig en ik weet zeker dat ze raar gaat opkijken als ik nu afscheid neem, zeker nu er een concert gepland staat. Morgen heb ik hoboles en mijn moeder gaat mee om het te zeggen ik weet dat er van af gaan wel beter voor mij is. Mijn ouders hebben voorgesteld om er gewoon een jaartje pauze van te nemen. Opzich vind ik dat wel een goed idee. Ik denk dat het vooral is dat ik er geen zin in heb altijd, maar ik er wel op wil blijven.
Wiskunde doe ik de hele tijd of met de rekenmachine of met chat gpt want anders krijg ik een aantekening dat ik mijn huiswerk vergeten ben te maken en bij 3 aantekeningen moet je een uur nablijven. Ik probeer zo snel mogelijk met huiswerk klaar te zijn. Het is dus niet zo dat ik uren tob met huiswerk.
Als ik uit school kom, ga ik meestal eerst op mijn telefoon een half uur, dan heb ik natuurlijk geen zelf discipline meer.
Mijn moeder zegt dat ik gevoelig ben voor prikkels. Ik weet niet zeker of dat waar is, maar wat ik wel zeker weet is dat ik vwo wel lastiger vind dan de anderen kinderen en dat ik vaak ook moe ben als ik uit school kom en ik weet ook zeker dat ik een rotklas heb, ik hoop dat ik volgend jaar lekker in een andere klas kom.
Mijn vraag is nu eigenlijk, is het terecht dat ik van hoboles af ga? En ben ik lui????
Liefs Bliss