Skip to main content
Vraag

school en thuis

• June 1, 2025
  • 2 reacties
  • 19 Bekeken

Hallo,

Kijk ik ben niet echt zo'n perfecte student mr k heb ook niet al te slechte cijfers

Mn moeder verwact van mij dat ik alles 8 of hoger haal mr zo zit het niet helemaal

K sta zeg maar drie 6 en zeven 7 en ik heb geen idee hoe ik daarvan 8 moet gaan maken

Wat moet ik doen

Als ik niet die 8 haal ben ik zeer zeker fucked

Help.

2 reacties

• June 1, 2025

Hoi ​@Emily 

Ben nu al jaloers op je cijferlijst 

Heb zelf een 3 en 3×5 en mieschien 2×7 en de rest zijn 6jes 

De beste oplossing is veel leren voor toesten en goed leren. 

Groetjes badeend 

• Net nieuw
  • June 5, 2025

Heyy

Een 8 of hoger voor elke toets is niet super makkelijk, maar ik heb wel tips voor hoe je zo goed mogelijk kan leren om er echt voor te gaan:

1. maak je huiswerk dit helpt oprecht. Je leert de stof en past het tegelijkertijd ook toe. Je word ook getraind op je inzicht en je zult huiswerkvragen snel herkennen in toetsen. 
  2. Begin niet laat met leren, hoe moeilijk het ook is. Plan van te voren in wat je wanneer gaat doen en hou de dag voor de toets vrij voor herhaling zodat je niet nieuwe informatie in je hoofd krijgt maar dat je steeds gaat toepassen. 
  3. Als je iets niet snapt van de stof moet je dat gelijk vragen aan een docent of iemand anders of opzoeken. Als je het uitstelt vergeet je het waarschijnlijk en dan is het focked op op je toets
  4. Als je samenvattingen maakt, moet je wel proberen begrijpen wat je opschrijft. Als je zinloos allemaal dingen zit te schrijven kom je nie echt ver.
  5. Flashcards voor begrippen of woordjes van talen. Websites zoals studygo zijn echte livesavers en je leert heel snel een groot stuk woorden
  6. Met wiskunde moet je zo VEEL mogelijk opdrachten maken. Kijk een videotje math with menno en ga gelijk aan de slag met alle opdrachten. 

Ik hoop dat dit helpt!! En ja een 8 voor alles is wel een hoge standard, ik juich al met een 5.5