Vraag

School cijfers

  • 22 October 2019
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zit nu op het vwo 3 tweetalig onderwijs en mn cijfers zijn erg laag. Ik heb veel cijfers rond de 5 en 6. Ik maak me erg zorgen


4 reacties

Hey sushilover

 

Als je je zorgen maakt rond je schoolprestaties, bespreek je die best eens met je mentor. Deze zou je advies kunnen geven rond plannen, motivatie, etc. Eventueel kan je ook bij de leerlingenbegeleiding langs. Er zou je aangeraden kunnen worden om een andere richting te volgen. Vind je de huidige richting die je volgt boeiend?

 

Groetjes

Kenshin

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon 

 

Ik volg nog niet echt een richting. Deze keuze maak ik pas later voor volgende schooljaar. Bij mij ligt het vooral aan de motivatie en plannen. Ik ben best wel lui en hou ook van gamen. Dus meestal maak ik mijn huiswerk best laat. Mijn school heeft ineens ook veel verandering zoals bijna alleen maar blokuren en ik kan mijn focus dus niet 2 uur lang volhouden. Ik heb slaap en eet niet genoeg. Verder zit ik niet op een sport. Het meeste ligt toch wel aan mezelf. Wat ben ik toch een hopeloos geval. :/

Hey. Ik had vorig jaar precies hetzelfde, ik deed ook vwo tto. Als je zelf vind dat je echt al je focus en tijd erin steekt, en het gevoel hebt dat je zoveel doet als je kan, dan kan je er voor de rest niks aan doen. Je hoeft natuurlijk niet alleen maar met school bezig te zijn en je mag best gamen, maar als je merkt dat dat echt belangrijker wordt dan school dan zal je daar toch wat aan moeten doen. In mijn geval deed ik heel erg mijn best, en bleven mijn cijfers laag. Als je sinds de eerste lage cijfers haalt, en je het gevoel hebt dat je echt je best doet, is het misschien beter om een stapje terug te doen. Misschien is dit niveau te hoog gegrepen om in een keer te halen, en kan je naar havo (tto) gaan of je kan blijven zitten als je het gevoel hebt dat dat beter is. Je kan er ook met je ouders over praten. Het komt goed, maar probeer vooral je best te doen😘

Sushilover, je bent absoluut geen hopeloos geval. Wat jij beschrijft komt best regelmatig voor. Daarom lijkt het me nuttig om langs te gaan bij de leerlingenbegeleiding. Zou je dat een kans willen geven?

 

Gr. Kenshin

Reageer