Skip to main content

hoi

ik weet niet of k het zo goed uitleg maarja….

ik zit in een klas met jongens die met kk schelden(maar echt heel veel) en mijn docenten horen het meestal niet of doen er niks aan maar mij maakt het van binnen zo boos want mijn moeder is 4 jaar geleden overleden aan kk maar k wil dr heel graag wat van zeggen maar dat is het probleem ze zijn veel ouder en groter dan mij 

en als k naar mijn mentor ga die doet er niks aan

 

wat moet k doen k weet het echt nie meer

hebben jullie tips

 

alv bedankt  

x

Heyy,

Ik snap je frustratie/verdriet, ik heb onlangs ook te horen gekregen dat mijn opa kanker heeft..  

Ik vrees er een beetje voor dat je die jongens niet kunt laten stoppen met schelden met kk maar wat je wel kunt doen is leren hoe je ermee om kunt gaan. Waarom voel je wat je voelt? Is dat omdat je nog een stukje rouw niet hebt verwerkt? Of is dat omdat je dan teruggebracht wordt naar laatste tijd dat je mama nog leefde/haar dood? Of nog iets anders? 

Welke gevoelens komen er dan op? 

Is het een optie om er regelmatig over te praten met iemand dat je dit lastig vind en gewoon eventjes je hart kunt luchten? Kun je die jongens vermijden? Is er een manier om die frustratie/verdriet een stukje eruit te krijgen (door bv schrijven in een dagboek, praten met iemand, naar een rage room gaan,..)

 

Deze vragen zijn denk ik best lastig om alleen te beantwoorden, misschien is er een mentor op school waar je je veilig bij voelt? Of eens chatten/bellen met de kt? Of misschien toch een psycholoog overwegen?

 

Veel strekte en moed toegewenst x 

 

Liefs 

Anoniem789 


Dat lijkt me erg vervelend.

Het is niet fijn dat iedereen met ziektes scheld, zeker met kanker. Ik heb zelf geen familielid die kanker heeft, maar ik vind het ook niet leuk als mensen telkens met kanker schelden. Heb het er met je ouders over, die kunnen met de mentor misschien een oplossing vinden.

 

Groetjes, FurReality


Heyy,

Ik snap je frustratie ook goed. Heb zelf ook al van dichtbij meegemaakt wat kanker is en wat dat met iemand doet en dat is niet leuk. Dat je je ergert aan mensen die met kanker schelden is dan ook heel logisch want het brengt bij jou waarschijnlijk rottige gevoelens naar boven.

Toch denk ik ook dat je die jongens helaas niet echt kan stoppen, maar de manier waarop je ermee omgaat kan je wel aanpassen. Daar geeft @Anoniem789 al super goede tips voor waar ik niks meer aan toe te voegen heb dus ik hoop dat je iets met die tips kan doen.

Sterkte!

Liefs, ItsJustMe <3


hi,

Ik heb het ook helaas mee gemaakt, een familie lid is daar aan overleden. Ik hoor ook constant mensen met dat dat woord schelden. Een docent van mij op school had ik een keer verteld dat ze jongens daarmee hoorden schelden en dan ze toen zei of hun niet in haar bijzijn daar mee konden schelden omdat een familie lid daaraan is overleden. De jongens begrepen het en stopte er mee met schelden bij haar bijzijn. Alleen snap ik wel dat dat nu moeilijker is omdat zij ouder zijn dan jouw. Ik heb zelf ook vrienden die er mee schelden, ik was zo boos dat ze dat zeiden, dat ik keihard heb terug gescholden maar niet met de ziekte, andere schelwoorden. Sindsdien schelden ze niet meet met dat scheldwoord bij mij bijzijn. Als je kan zou ik naar de mentor gaan en het zeggen ook waarom je wilt dat het stopt. En als die er niets aan doet zou ik door blijven gaan met het tegen de mentor zeggen, omdat je mentor er echt iets aan moet doen.

 

 


Reageer