Skip to main content
Vraag

scauting: wel of geen vrij van school?

  • 11 July 2024
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

hoi, ik ben een meisje van 14.

ik ga waarschijnlijk naar scauting (ik spel het goed). scauting met au is voor autisme. die helpen je met bijvoorbeeld plannen of andere dingen. ik zou daarvoor vrij mogen krijgen van school omdat het een soort medische afspraak is.

bij mij op school is het vaak dat als je bijvoorbeeld voor het 1e en 2e uur wordt afgemeld voor een afspraak en je komt later weer op school dat je dan je even weer moet melden omdat je anders de hele dag op afwezig staat.

ik had dus laatst een gesprek over scauting (ik weet niet meer precies waar het gesprek over ging) maar daarvoor zou ik een paar uur later op school komen. mijn moeder had dus een mailtje gestuurd naar mijn school dat ik een gesprek had over scauting en dat ik daardoor later kwam. toen ik dus weer op school kwam en mijzelf weer aanwezig melde kreeg ik dus te horen dat ik daarvoor eigenlijk geen vrij voor hoor te krijgen maar dat ze het dit keer door de vingers zag. ik heb dus uitgelegd dat het voor autisme was maar ik denk dat ze me niet geloofde.

waarschijnlijk heb ik volgend jaar ook veel gesprekken enzo waardoor ik uren afgemeld ben. maar de kans is dus dat ik er geen vrij voor kan krijgen omdat zij dus denkt dat ik scouting bedoel en niet scauting.

ik heb ook een hele tijd therapie gehad en dit is ongeveer hetzelfde maar dan net iets anders. maar voor die therapie kon ik wel vrij krijgen.

 

ik maak me zorgen dat ik volgend jaar er problemen mee ga krijgen en vaak op spijbelen wordt gezet. weet iemand hoe ik het haar duidelijk kan uitleggen of heeft iemand een andere oplossing?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo daar,

Ik vind het eigenlijk een beetje raar en disrespectvol dat ze je in eerste instantie niet gelooft, want kinderen met autisme op mijn school krijgen een aangepast rooster. Maar dus, je zou het je mentor kunnen vertellen zodat hij/zij dat kan regelen en als die niks doet, naar de directie gaan en zij zullen dat waarschijnlijk wel begrijpen en je waarschijnlijk je goed inplannen. Ik hoop dat dit je helpt!

Groetjes, justGhast

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @ikweethetnietmeer2009,

Ik denk niet dat je je hier zorgen om hoeft te maken hoor er komt vast wel een goede oplossing hiervoor! Het lijkt mij een goed idee om je zorgen een keertje met je moeder te bespreken misschien kunnen jullie dan samen nog met school in gesprek gaan zodat dit bij hun bekend is. Als ze weten waar je naartoe gaat en waar dit voor is wordt er echt wel rekening mee gehouden en dan wordt je echt niet op spijbelen gezet hoor! Komt allemaal wel goed!😊

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +14

Hey, als je dit uitlegt zoals je het hier vertelt,en er nog wat info bij doet, dan kunnen ze daar toch weinig bezwaar tegen hebben? Het lijkt mij een heel goede reden om te mogen verzuimen. Je doet dit niet zomaar of voor de lol! Dat snappen ze dan wel denk ik dan. Anders zijn ze wel erg hard vind ik.  Misschien kun je (evt met je moeder) een gesprek aangaan en dit uitleggen en laten zien? 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

jullie zeggen (bijna) allemaal dat ik dus met school moet praten. het ding is dus dat er een docent is die mij heeft geholpen met scauting en die mij dus ook helpt dingen te regelen voor autisme (zoals extra tijd in toetsen en met oortjes in mogen werken). zij heeft ook een kind die ook scauting heeft ofzo. dus zij weet wat het allemaal is. dus school weet eigenlijk wat het is

Reageer