Hoi
oké ik heb dus ruzie met een goede vriendin, omdat ze vond dat ik te bijdehand was.
We gingen echt veel met elkaar om, maar op een gegeven moment had ik het gevoel dat ik achter haar aan liep. En ik begon het gevoel te krijgen dat ze begon opeens heel overdreven begon te doen zodat mensen haar zouden gaan mogen (naar mijn mening). Gewoon van die opmerkingen maken en dan heel hard gaan lachen zonder dat het grappig is. Ik heb daar niets van gezegd, omdat ik dacht dat ze dan zou gaan lachen en het dan niet serieus zou nemen.
We fietsten altijd samen naar school en ook terug dus ze vroeg aan Noa (geen echte naam) of ik meeging terug naar huis fietsen en Noa zei dat ik niet meeging. Ik liep gewoon voor hun en ik zei niets, omdat ik echt helemaal klaar met haar was. Dus heb ik niet gereageerd later ben ik gewoon zelf naar huis gefietst en ze zijn met zn tweeën samen gaan fietsen.
Die middag toen ik thuis was ging ze me opeens sturen. Ik werd bijdehand genoemd en ze zei dat iedereen dat vond dus ik vroeg waarom. Daarna vroeg ik wie vind me hc ze zei gewoon een random naam (we noemen haar Hanna) omdat dat ik tegen Hanna in was gegaan nog niet zo lang terug. We hebben daar namelijk een hele discussie over gehad ze vond het raar dat ik voor Sara (weer iemand anders) opgekomen was. Ik ben over het algemeen heel stil in de klas, maar ik vond dat ik daar gewoon iets over moest zeggen. Ik vond het niet kunnen hoe Hanna over Sara aan het praten was.
Mijn vriendin waar ik mee aan het appen was vroeg aan me of ze het Hanna moest gaan vragen of ik bijdehand was dus ik zei ja, maar ik wist het antwoord eigenlijk al. Later zei ze dat Hanna gezegd had dat ik bijdehand was. Daarna was ik er ook echt klaar mee en heb alleen maar kortaf gereageerd tegen mijn vriendin. Ik zei dat ik haar niet geloofde en ze zei dat ik het Hanna zelf moest gaan vragen waarop ik met nee reageerde. Ik had totaal geen zin om Hanna toe te voegen. Daarna zei ik weer wat waarop ik hc werd genoemd toen heb ik haar maar geskipt. Paar weken daarna heeft ze aan iedereen het gesprek laten lezen gewoon om te laten zijn dat ik 'bijdehand’ was. Eigenlijk boeide het vrijwel niemand het alleen dat ze het niet hadden verwacht van mij.
Nu skippen we elkaar echt al 5 maanden en ik ben er echt klaar mee ik wil dat het goed gemaakt word, maar ik vind het moeilijk ook omdat ik het gevoel heb dat zij het eigenlijk niet goed wil maken. Heeft iemand tips? zou echt fijn zijn