Skip to main content
Vraag

ruzie met beste vriendinnen

• May 20, 2025
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb een vriendengroep op school, dit is superleuk! Maar 2 van die vrienden (we noemen ze even 1 en 2) gingen opeens praten over een van mijn andere beste vriendinnen (3). In het begin deed ik er aan mee, bang dat ze anders ook over mij zouden gaan praten. Hier ben ik een paar maanden geleden mee gestopt, omdat ik het onredelijk en oneerlijk vond, omdat de dingen die ze zeiden niet waar waren, niet aardig waren of nergens op sloegen. Ik heb toen tegen 3 gezegd dat het gebeurde.

Daarna hebben we ruzie gehad en sindsdien zijn 1 en 2 veel meer met elkaar gaan optrekken. Ik probeerde het na die ruzie goed te maken en extra voor mensen op te komen. Maar nu zijn ze boos op mij en ik mag niet weten waarom, ze praten ook niet meer tegen mij, wat moet ik doen?

4 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Persoonlijk zou ik het niet pikken als dit gebeurd. Om eerlijk te zijn voelen 1 en 2 ook niet echt als je vrienden als ze zo doen. Hopelijk heb je nog een goede relatie met 3. 

Liefs 

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Ik snap echt hoe kut dit voor je is… Dat ze ineens boos zijn en niks zeggen, dat maakt het alleen maar moeilijker. Ik zou proberen rustig met ze te praten, misschien in een appje, en vragen wat er precies aan de hand is. Het is goed dat jij bent gestopt met meedoen aan het roddelen, ook al is het lastig als ze dan boos worden. Blijf vooral jezelf en probeer niet te veel te stressen over wat zij doen, want jij doet niks fout door eerlijk te zijn. Hopelijk komt het weer goed. 💗

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 29, 2025

Bedankt voor de tips!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 7, 2025

Hoe gaat het nu?