Skip to main content

random kwam de hoofd van secondaire langs tijdens Engels.

• February 5, 2025
  • 7 reacties
  • 78 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi, vandaag kwam de hoofd van secundaire langs tijdens Engels en hij riep mijn naam, ik moest komen voor een gesprekje. Dat hoort gewoon bij zijn werk, dat doet hij bij alle nieuwe kinderen van year nine. Ik vond dat dus zo erg eng, ik ben nu no steeds heel nerveus to be honest. Ik vind het dus fijner als iemand met mij een gesprekje wil of met mijn ouders. Eerst vragen via outlook of teams eanneer het kan en ik vind het ook fijn wat ze zouden gaan zeggen, dan kan ik nog wat bij sturen van wat ik wil dat ze zeggen en wat niet. Hij vroeg me dingetjes van of ik heimwee had en of ik goed sliep, hij vertelde zelf dat hij heimwee had dat vond erg zielig en ik antwoorde op of ik goed sliep nee, want ik pieker en ben elke dag moe. Sorry als ik niet zo Nederlands praat, ik praat nu zoveel engels dat het een beetje moeilijk overschakelen wordt.

Doei zeepsopje

7 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+5

Hey! 

Lastig lastig.. 

Je vraag is niet zo duidelijk aangegeven, maar: je kan aan dat hoofd van de secondaire of tegen iemand anders zeggen dat je er misschien last van heeft en de top die je al schreef noemen? 

Over dat piekeren heb je volgens mij al een topic.. Zo niet, die zijn er wel :) 

Lots of love 

Nieuwsgierig Aapje 

• February 5, 2025

Hoi Zeepsopje,

Over dat op school kan ik niet echt helpen, maar ik kan wel helpen met je moeheid probleem.

Ik had een tijdje geleden ook dat ik lastig in slaap kwam, omdat ik er veel nadacht/piekerde, waardoor ik de dag erna erg moe was.

Het is handig om gewoon om een redelijke tijd in je bed te gaan liggen, en dan gelijk je telefoon weg te leggen. Dan lig je misschien wel lang te piekeren, maar dan heb je in die tijd in ieder geval je lichaam rust gegeven! 

Voor de moeheid hielp het voor mij om Ferro te gaan drinken, dat is een soort limonade, met veel ijzer erin zodat je genoeg energie hebt. Dat kan je gewoon bij de AH of Jumbo kopen.

Hopelijk kan dit je helpen.

Groetjes,

Eef.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 6, 2025

Je vraag is niet zo duidelijk aangegeven, maar: je kan aan dat hoofd van de secondaire of tegen iemand anders zeggen dat je er misschien last van heeft en de top die je al schreef noemen? 

Over dat piekeren heb je volgens mij al een topic.. Zo niet, die zijn er wel :)

Het was ook geen vraag, het was gewoon een verhaal vertellen haha

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 6, 2025

​@zEefjee 

Ik kan niet naar de Jumbo of AH

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Praat met de vertrouwingspersoon

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Praat met je mentor

vertrouuwingspersoon.

Ouders

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 16, 2025

In year 9 had ik alleen de head of year die ik heel erg vertrouwde daar praatte ik vaak mee. Hij hielp me met contact te krijgen met de school counselor. Daar praat ik elke donderdag mee. Ik had niet echt goed connection met de wellbeing tutor/mentor van year 9. Nu heb ik een ander wellbeing tutor/mentor en daar gaat het veel beter mee. En ja ik gebruik veel engelse termen, want dat klinkt beter, want alles op mijn internationale school is engels.