Skip to main content

raar gevoel bij vriendinnen

• September 24, 2025
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hey mensjes van dit forum ik heb een vraagje en wil jullie mening

oke dus ik heb 2 vriendinnen waar ik samen me in de klas zit al 3 jaar en het is altijd gezellig geweest alleen ik heb nu dat 1 vriendin voor mijn gevoel kortaf doet maar ik weet niet wat ik fout doe en als we dan na school appen dan is het gwn gezellig 

en dan hebben we nog de pauzes die is meestal wel prima we zitten gwn met zn 3en bij een sta tafel meestal en dan zitten we op ons telefoon of praten we. maar die telefoon vind ik een probleem ik vind dus dat ik heel lang op een dag op me telefoon zit dus in de pauzes probeer ik met hun te praten maar hun zitten alleen maar op hun telefoon waardoor ik er niks meer aan vind en mn vriendin (gf) app om gwn de tijd te verdoven

hebben jullie over deze 2 dingen een mening of advies wat ik kan doen

Groetjes van mij!!

5 reacties

anoniemja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 24, 2025

heee!!

wat je altijd zou kunnen doen, is appen. als ik zo een probleem heb stuur ik meestal een appje en dat helpt voor mij heel erg omdat ik dan weet waar het probleem zit. 

hier een voorbeeld wat je zou kunnen appen:

”heyy, hoe zit het tussen ons? en hoe gaat het met je? ik app eigenlijk omdat ik een vraagje had, ik heb het gevoel af en toe dat we wat minder praten op school. dus ik dacht ik app je even voor als er wat is waar ik niet vanaf weet. als er niks is kan dat ook hoor!! maar ik wilde het je toch even vragen”

zoiets kan je appen. ik zou alleen niet gelijk beginnen met “ik heb het gevoel dat je wat kortaf doet”, want dat kan het gevoel geven bij je vriendin dat het allemaal haar schuld is.

ik hoop dat je hier iets aan hebt. als je iets hebt gezegd, update je ons dan even? 

xxx mij

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 25, 2025

Neem ze gewoon even appart om te vragen wat je fout hebt gedaan omdat ze anders doet .

En anders gewoon laten gaan dan is ze jou niet waard .

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Ik snap je wel hoor. Soms doen vrienden een beetje kortaf zonder reden, misschien is ze gewoon moe of denkt ze ergens anders aan. Je kan gewoon vragen: “hey doe ik iets fout of ben je gewoon moe?” Dan weet je het meteen.

En over die telefoons, ja dat is echt irritant als iedereen zit te scrollen en jij wil praten. Misschien kan je zeggen: “hee zullen we een keer zonder telefoon zitten in de pauze?” of gewoon een spelletje of grappig onderwerp beginnen.

En als ze toch blijven scrollen kan jij ook even iets anders doen, rondje lopen ofzo, zodat jij je niet verveelt. Dus gewoon eerlijk vragen en een beetje creatief zijn, dan komt het vast goed 😊

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • September 26, 2025

Ik begrijp je gevoel wel. Het voelt alsof je veel moet pushen om een beetje een gesprek te krijgen. dat had ik zelf een tijd ook wel. je gaat een beetje aan jezelf twijfelen en krijgt het gevoel alsof je misschien wel teveel bent voor je vriendinnen. Ik zou het gewoon een keer aan je vriendin vragen. dat is echt niet gek. je mag twijfelen aan je zelf en anderen. als ik jou was zou ik er wel bij zeggen, waarom je zegt wat je zegt en dat je natuurlijk niet weet of het waar is. Weet in ieder geval dat jij meestal het probleem niet bent, want dan hadden ze het wel uitgesproken. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 12, 2025

Vraag aan hun wat er aan de hand is dan weet je het gelijk.