Skip to main content

Hii, Ik ben een meisje van 14 jaar en zit in 3 gymnasium. Ik heb pas geleden een profielkeuze test gedaan. Bij mij kwam er voor alles niet hoger dan 30 procent uit (beperkte interesse). Terwijl alle anderen uit mijn klas 100, 90, 80 procent hadden (zeer grote interesse). Ik heb nu dus echt heel erg veel stress en ik ben ook bang dat de docent of decaan boos gaat worden op mij. Wat moet ik doen?

Groetjes Aelin

Hoi, ik zit nu op 4 havo en daar moet je niks van aantrekken docenten worden sowieso niet boos op je.  Dit zijn testen waar je niet lager gaat terug kijken. Ik zou doen wat je leuk vind en veder niet letten op andere.

Hey @Aelin,

Zoals de naam profielkeuze'’test'’ al zegt, is het maar een test! Het is nooit 100% zeker dat je datgeen gaat doen wat de test zegt.

Het is helemaal geen probleem dat je procentueel lager scoort dan anderen op deze test.

Het is belangrijk dat je zelf gaat uitzoeken wat je interessant vind etc.

Je docenten of decaan zouden hier niet boos om worden denk ik zo ;)

Denk dat ze juist met je aan de slag willen om jou een beter beeld te geven van jouw toekomstige plannen! 
Ben niet bang, en stress niet teveel, het is maar een test.

Ik wens je heel veel succes!

Hey @Aelin,

Ik denk dat docenten hier niet boos om zouden worden. Ik kan je verder even niet helpen omdat ik nog geen ervaring heb met een profielkeuzetest.

Groetjes, Monkeyboy08

Reageer